Adetler ve Din

  • Konbuyu başlatan SERTER
  • Başlangıç tarihi
S

SERTER

#1
dinle adetler birbirine öyle geçmişki;
hani azcık bilmesek hangisi din hangisi adet karıştıracağız.
anadoluda inanç sistemi şaşılacak dercede
bazı islam alimleri tasavvufla - fıkh ı birbirine karıştırmış
toplumda dinle -adetleri
ve bukadar muazzam alimin yetişmesi oda apayrı bi mevzuu.

hiç kontrol ettinizmi hangisi din.
neyazıkki 70 milyon nüfuslu ve %90 nı müslüman olan ülkede Kuran'daki ayet sayısını hala 6666 bilenler var. ve okullarda hala böyle okutuluyor. çok muzdaribim şahsen

evet sizi okuyorum...
 
Katılım
26 Nis 2007
#2
Ynt: Adetler ve Din

Din kültür ilişkisi yani.. Bazen kültür dine etki ederken ve adetler dini olarak algılanırken, bazan de dini ritüeller kültürden ayrılmaz bir parça haline geliyor.. Örnek: Ülkemizde Kurban kesimi.. Abdestle, namazla alakası olmayan insanlar için dahi vacip olan bu ibadet vazgeçilmezdir.. Çünkü gelenekle bütünleşmiştir..
 
G

gülücüğüm

#3
Ynt: Adetler ve Din

önce şunu bilelim. dinle geleneği ayırınca neyi elde etmiş olacağız?
hurefelerin kime ait olduğunu mu,
kültürde kimin daha etkili olduğunu mu?
 
Katılım
26 Nis 2007
#4
Ynt: Adetler ve Din

"Hurafelerimi bana geri verin" ;) Yazacağım inşallah birgün bu makaleyi :)
Ben Serter'in düşüncelerini merak ediyorum..
 
S

SERTER

#5
Ynt: Adetler ve Din

doğru neyse onu bulacağız.
paçalarımızı sıvadık,kollarımız çevrili abdestten başlayacağız
gülücüğüm(isme baksana iltifat gibi). sonra Allahu ekber diyip doğruyu bulacaz.

hadi birazdaha bişiyler çarıştırsın.
biz sirke ve ekmek yiyoz o malum türbede
hıristiyanlarda yortularında şarap ve ekmek yiyo.
 
Katılım
26 Nis 2007
#6
Ynt: Adetler ve Din

Eeeee... Bulalım o zaman.. Bir belirsizlik var ortada.. Neyi tartışıyoruz? (Somut olarak)
 
S

SERTER

#7
Ynt: Adetler ve Din

tamam başlıyoruz... sıralanın arkama imamnız benim:) yanlış kıldırısam(icdihat yaparız)

biz Türkler 758(talas savaşına kadar islam dininden haberdar fakat okadar iç içe değildik. biliyorsunuz talas savaşında abbaslar:) bize yardım etti çine karşı. sonra karahan devleti islami kabul eden ilk türk devleti oldu.

bildiğiniz üzere dünya medeniyetler halkasının en önemli bacaklarından biri Türk kültürü dür.
bilinen 5000 yıl var fakat hesaplara göre izine rastlanmış bi 11000 yıl daha var yani toplam 16000 yıllık kültür ve medeniyet bangır bangır geliyor....
sonra 758 de islmla karşılaşıyor ki islam soluğunu göklerden almış keskin zekalı bir zatı muhteremin(kainatın efendisi) öğretileri olarakata dikeyleri yatay hale getirmiş çığır açmış ve çığırını aşmış.
tüm dinler hayrette ve şokta O "Ben Allah'ın Resuyluyum Allah ki tek ve mutlaktır" demiştir.( ki hıristiyanlar Hz İsa'ya Allah diyordu yani O haricinde herkez ben tanrıyım dedi ama O ben resulum diye bağırdı"(farkı fark edin)
afrikanın "songoma" büyücülerinden tutnda(fazla teknik detaya girmek istemiyorum ama konunun akışına göre giricem) eskimoğ larakadar. mısır ecinlerinden tayf rüzgarlarına kadar. kasıp kavurmuştur. roma olsaydı kesin resmi din olarak kabul ederdi.

bildiğiniz üzere "emeviler islamı en gerileten devlet olmuştur büyük alimler çıkmıştır(muhiddin arabi gibi) ama "emevi sülalesinden gelmeyen müslüman olamaz demişlerdir"

kargaşa büyük boyutta:
orta asya zaten kültür beşiğidir çin-türk-moğol-hint- bunlardan birini tarihten çıkarın elinizde sap kalır.
karın ağrısı şu boyutta başlıyor.
hani ilk okula başlayan çocuk sınıfını arar ya bide okulda karkaşa vardır
yalnış öğretmen yalnış sınıfa girer biraz ders anlatır o sırada yanlış öğrenci yalnış sınıftadır derse asıl öğretmen girer yalnış öğretmen çıkar kimin nereye girdiği çıktığı belli değildir.
herşey yarımdır ders programı yoktur klavuz yoktur. hah işte bu hal benzeri asya -afrika- avrupa birbirine girmiştir.
Toplum dinini arar(toplumun neden bir dine ihtiyaç duyduğu ise o başka konu)
bunun içinde 1000 den fazla din vardır budizm-şamanizm-taocular:) tibet öküzler:)))) ve ferrarisini satan salak ,hepsi iç içedir. konfiçyusuf-OĞUZKAĞAN-bilge kağan-buda- aha buda- şuda hepsi öğretilerini cayır cayır sunmuşlardır.

hemen atlıyalım öze hooopppp

Türk aşiretlerinin kurduğu 35 devleti ve 500 den fazla beyliği atlıyıp. günümüze getirilen dine.
nedir budin.
kuranı kerim ve klavuzu ile bize gelen. fakat(ama manasında :) )125000 (bazı kaynaklar 124000 bazı kaynaklar sayı veremez) peygamberiyle tebliğ etmeye çalıştıkları İSLAM dır.
nededi islam
önce 10 emirle soğuksu tesiri
sonra biri size tokat atarsa öbür yanağınızı çevirin tevazusu
sonra "mümin mümini sevmedikçe tam iman etmiş olamaz.iman etmiyen cennete giremez "ihtarıyla özünde insan sevgisi ile gele gele
anadolu topraklarında zaten zulumden kaçmış envaiçeşit adamların üstlerine uydurmaya çalıştıkları elbiselerinde hemen kenarına iliştirdikleri nazar ayetine gelen son nokta.....
burda mevzuuu başlıyor işte.
sağına mı takıcak solunamı takıcak bu ayeti bu adam
hoppala toplanır şehlüslamlar fetva verilir... öhö -efenim sağı daha ahyırlıdır-
neden? sus ibliss böyle şeyler tartışılmaz.
1500 yıl tartışamadık bu haldeyiz...
(okadar evreden sonra tartışamamk ne kötü)
to be continue:)
 
G

gülücüğüm

#8
Ynt: Adetler ve Din

türklerin islamiyeti kabul etmesinin onlarca sebebi var. ama buradaki tartışma alanımız bu değil sanırım. cihat inancı ve türklerin at üstünde yaşaması vs..
bana göre muhterem hocamızın dediği ve doktor olunca ferahsanın makalesinin başlığı olacak olan, 'bana hurafelerimi geri verin' sözü genel olarak doğru. tabiki dinimi yanlış ve saptırarak anlatmadığı sürece.
yoksa anneannemin gece tırnak kesme, babaannemin çorbayı üfleyerek yeme demesinin bence bir sakıncası yok.
çünkü hepsinin hem dini hem sosyal temelleri var. örneğin gece tırnak kesmak.. eski zamanlar malum evlerde bizdeki gibi fener alayı yok. gece tırnak kesersen bir yere sıçrar, ayağına batar.. ayrıca temizlik imandandır.. yani din ve kültür içiçe. bir birine bağlı kopmaz bir bütün.
çorbayı üfleyerek içmemenin hikayesini herhalde anlatmama gerek yok.

sesâgal hadîsî..
 
S

SERTER

#9
Ynt: Adetler ve Din

ama hadis var "bir şeye üfleyerek yemeyin" lütfen...
hurafenin tanımı ortada
sizn bahsettiğiniz gelenekler
alın hurafeniz sizn olsun ama şöylebi sallayın konuyu. koku çıksın.
sakız çğneme ölü eti çiğnersin vs.. bunlar en mahsumu.
ben tırnağımı kesiyorum akşam , gece fark etmez

"Allah dininde hurafeleri ve bidatleri temizlemek üzere 1000 yıldabir mücdehit gönderecektir ilk bin yılınki biliyorsunuz"

benim temel sorum çok açık "neden?"
 
S

SERTER

#11
Ynt: Adetler ve Din

üstte anlattığım muska konusunda geçen "neden?" sorusunu oturt bakiim şöyle biryere.
ve senden çok iyibir yazı bekliyorum. o muska konusu ve icdihat yapan şehlüslamların yamalı hale getirdikleri İslam hakkında.
 
S

SERTER

#13
Ynt: Adetler ve Din

gerçeği anlatta fark etmez.

çok kötüsün ya samimi bir söylevdi sağol yazmasanda olur
hocalık ;estafurullah.
 
Katılım
26 Nis 2007
#14
Ynt: Adetler ve Din

Orta Asya'da hurafelerin İslam lehine ne kadar önemli olduğunu da unutmamak lazım sanırım.. Hurafeler he zaman mı tehlike arz eder? Yani eşikte durma iftiraya uğrarsının temelinde cereyan altında kalıp hasta olma vardır belki de..
 
S

SERTER

#17
Ynt: Adetler ve Din

aferim tam olarak sancıyı damarından yakalıyamasanda konuya enfiye görevi yapacak ferahlatmayı sağlamışsın.(bide bunu a4 e 12 puntoyla yaz getir kapak yapma kendi adımı yazacam:)

tamam ozaman biraz taaruz ediyim canınız acısın.canınız yaznmıyınca yazmıyosunuz.

fıkıhı dedvin halinde öldüren hocana selam söyle: namazkılma şeklini hangi kanuna borçluymuş .fıkıh kuramsallaşmak zorundaydı.kıçıkırık ulema sıfatında sakalllı üçbeş eşref dörttane hadis ezberliyince ictihat yapmaya başladılar sonra böyle hurafelerden medet uman garip müslümanlar türedi
 
Katılım
26 Nis 2007
#19
Ynt: Adetler ve Din

Fıkıh kurumsallaşmak zorundaydı görüşünüz kabul edilebilir, fakat ictihat kapılarının kapatılması ne kadar sağlıklıdır? Günümüzde müctehid yetişmiyor demek mi soruna çözüm olacaktır? Ayet yerine ictihadın kabul edilmesi hurafelere oranla ne kadar sağlıklı duruyor sizce?
 
S

SERTER

#20
Ynt: Adetler ve Din

selam söyle dedim ya ne dedim- ha şunuda de daha nereye kadar inat edecek
"adımı not alırken bile osmanlıca yazan, yazdıklarını basmaya yayınevlerinin kavga ettiği bir profesördür." .(ve asla kıstas değil benim için ilmini lanse edecek)
medreselerin sahihliği Kanuniden sonra tartışılır.
o da işte ictihat artığı medreselerin son halefi olabilir.
ve binsin zaman makinasına gitsin, devrin adamına adokunamıyan profesör dür sadece ilim adamı değil değil.
sonra İmam Rabbaniye,İmam Azama oturdukları yerden eleştiri yokyaaa....
bittimi bitmedi Anıt kabrin taşları üstünde namaz kılmak caizmidir sorusunu soracak kadar dangalak yılışık sorumsuz proflar türedi bu ülkede

Mektubatı bidaha yazacak kim var? yada Muhiddin Arabinin fütuhatı Mekiiyesini yada hangisi Gazaliye yetişebilir.
konu hocan değil neyse.
bakın Arkadaşlar bu muskanın sağa solasıyla ilgilenen muhteremler bu toplumun Allah demesini ve kuran okumasını engellemiştir.
Alma günah,yapma günah, etme uğursuzluk ,tutma çarpılırsın kavilinden zırvalara soru sorun demek istiyorum sabahtan beri. nneeeeeeeeeeeeedeeeeeeeeennnnnnnnnnnn?
 

Giriş yap