Dr.Ali Şeriati

Mahşer

Dîvân Üyesi
@Simurg şia halife olarak görmüyor Ömer Beyi o o nun geleneği... Benim ki farklı bir mşzaçtan.. @mehmet baki yi delirtmek için 😄 Bir düşünürü yada herhangi bir insanı yahut komşunu dahi eleştirmeden önce onun otobiyografisine yani "hayat yolculuğunda büyüme ortamına kadar fikir sahibi olman gerek" yoksa boş konuşursun diğer başlıkta Soren kierke yi İncelicez ama eminim otobiyografisini bilen yok, Ali şeriati nin doğduğu iklim onu bu noktaya getirmiştir. İsyanları, eksikleri, düşkünlğkleri, NFK ata kaside yazmış niye? Zenginliği yitirnce kolay para kazanma derdi başlamış ama o hala NFK benim için, yarın Gay olduğuna dair notlar dahi çıksa...
Düşünü tarihi kesinlikler ile bitmez heran herşey değişe bilir sende Lafını yutmak zorunda kalırsın. @mehmet baki tabiki geliceksin ama şu tartıştığınız konu konu mu ya "Tanrı aşkına kuzum nasıl bir lakırdı." 😄

"Biz onu sevmiyoruz" ne arkadaş liste verin sevdiklerinizden bahsedek pohpohlayak sizde bizi sevin... 😄😄
 

Simurg

sabır & edeple
@Simurg şia halife olarak görmüyor Ömer Beyi o o nun geleneği... Benim ki farklı bir mşzaçtan..
Ağabey bu şia ile sunni meselesi ile de cok uğraştım ancak bir sonuca ulaşamayınca o konu üzerinden daha yoruldum. Zaten dini konular kapalı oluncada burdan da kapı kapandı. En azından hatırı sayılır biri benim demek istediğimi en nihayetinde demiş oldu ona da şükür
 

Mahşer

Dîvân Üyesi
Garip bir İslamik topluluk var Güzel ülkemde, böyle Burjuvamsı ama değil Müslüman ama bilmem , Vakko don giyerler falan, Jipler altlarında , Sohbet falan verilir, bunlar dışa kapalı içe dönüktür AMİŞ ler gibi Değinicem bu konuya da fakat Amişlerden farkı Arabistan'dan büssürü teknolojik alet getiriler Namaz kılan seccade,Ezan okuyan saat, tespih çeken KAbe maketi neyse.
Bunların çocukları şöyle büyüyor.
mevlana diyorsun Ahhhhhh AŞK diyorlar :) gözler süzülüyor...
Osmanlı Diyorsun Offff Ceddimiz atamız Ve adaletli gül şerbetli saraylardan bahsediyorlar . Bin bir gece masalları yav...
Cemil Meriç Offf Adam okumaktan kör olmuş falan...
(Çoğunun çocuğu ilahiyatta okuyor bu arada) Kimseyi beğenmezler bide .
Aralarında Aşk maşk olan gençler bir birilerine Sami Yusuf videosu Atarlardı :D
"Bakın Burası çok önemli" İstanbul dışında Müslüman Yok sanırlar Anadolu Taşra dır çünkü babaları saraylarda büyümüş ya neyse.
Biz Avam tabi ,münafık asi, isyankar ,laneeet :) daha zeangünleri çocukları Yusuf Kaplanın (Orgasmus) dediği erasmusla Yurt dışına yollayıp hava atarlar . Çocukların bir kısmı uyuşturucuya düşer vs...

Ali Şeriati kafir
Atatürk deccal
Demirel Mason
Yaşar Nuri Mürted
Fatih Evliya
İmparator Neron
Hz Ebubekir
Anamız
1453
Aynen Bu eksik var fazla yok .

Bir gün okul dışı faaliyetlerde bıyıkları yeni terleyenlerinden bir tanesi ( Zehirlemişim ya :) ) Abi dedi biraz konuşalım mı? olur dedim gel baaam. Türkiyenin Güjmen politikası hakkında ne diyorsunuz dedi. (Bana dedi :))
sen ne diyorsun dedim ?
Biz bir -SURİYELİ AİLE EDİNDİK- dedi. SİYASAL BİLİMLER FAKÜLTESİ 3. ÖĞRENCİSİ bu cümleyi kurdu...
SİYASAL BİLİMLER FAK... ha...

-ne yaptınız dedim
-Edindik dedi -
-Petshop dan mı? dedim. Enik ken mi aldınız? "Edinmek" ne lan , Feodal Monark Ruh nasıl açık bulup fırlamış dışarı görüyor musun? hemen köleleştirme, ücret ve iyilik İHSAN ederek köleleştirme ,mahcubiyet yükü yükleme.
kolonileştirmenin Psikopatolojisi (Fransz FODEN) gibi Psikooatolojik olarak bu güruhun irdelenmesi lazım acil.

Çok Üzüldüm bu başlığın irdelenişine dünden beri...
 

UluğBey

Divan Üyesi
Abicim zemin kaygan. Bu zemin tartışmaya müsait değil. Elinizde enstrüman olarak sadece kelimeler var. Din konusunda konuşabilmek için elinizde orkestra olması lazım. Sadece 1-2 enstrüman ile olacak iş değil. Üstelik Ali Şeriati’nin olduğu zemin daha da kaygan. Zira bir görüşün “Hazret” diye bahsettiği A,B sahabesinden diğeri asker arkadaşı gibi bahsediyor. Hal böyle iken ve tarafların bu kadar hassasiyetinin olduğu bir konuda görüş beyan edip tahammül beklemek burası için de lüks.

Benim bildiğim din dogmatiktir. Herkesin kendi kafasına göre bir doğru belirleyeceği alan değil. Din ve siyaset kaygan zemindir. @Mahşer sen bunu en az benim kadar biliyorsundur. Ha kayak yapmayı bilen için bu zeminde durmak mümkündür . Fakat bilmeyenin düşmesi kaçınılmaz.

Mevzu hakkında fikir sahibi olmak isteyenler olabilir. Fakat bunların bundan önce bilgi sahibi olması gerekir. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmaya çalışırsa sonu kötü yerlere gidebilir. Ali Şeriati yi merak edenlerin önce onun eserlerini düşüncelerini adam akıllı okuması gerekir. Eğer okuduysa onunla aynı fikirde olmayanların eserlerini adam akıllı okuması gerekir. Sosyal medyadan aldığı ya da YouTube üzerinden gördüğü birkaç video ile ahkam kesmek ya da buna vesile olmak sıkıntılı .

Açıkçası ben din ve siyasete karşıyım. Bu ikisi dışında her şeye eyvallah. karşıyım derken bu iki sahada polemiğe karşıyım. Burada neredeyse herkesin karakteri oturmuş durumda.Ağzınla kuş tutsan bu iki alandaki kalıplaşmış fikirlerini kimsenin değiştiremezsin .

Bundan dolayı mevzuyu fuzuli olarak görüyorum. Burada diktatörlük yok. Ben dedim oldu yok. Fakat bu konulardan rahatsız olan arkadaşlar bunu dile getirmezse o da yanlış. Yani aman diyip küsüp gitmek yanlış. Ortada sizce yanlış olan bir durum varsa( bunu genel olarak diyorum sadece bu konuyu düşünmeyin ) önce elinizde sonra dilinizle düzeltin diyen bir peygamberin ümmetiyiz.

selamlar
 

Mahşer

Dîvân Üyesi
Skolastik Müslüman tipi emaresi, ortadoğuda Dinmeyen Din... Başlığında anlatmak istediğim bu kendinden olmayan "patates" muamelesi... googleye bakmadan kuranda ki ayet sayısını söylecek adam /madam yok sorsan Ehli sünnet 😃 ehli sünnet ne onuda bilmiyor, bu soruyu sordum diğer ahlak ile ilgili Korku ve titreme başlığında 1 hafta olacak cevap yok... Yok işte... Yok işte.. En eğitimli sitelerden birindeyiz @UluğBey gitmişiz mafi... İmparator neron, hz Ebubekir, kanuni s Süleyman... Meee Meee ezber...
 

Simurg

sabır & edeple
Abicim zemin kaygan. Bu zemin tartışmaya müsait değil. Elinizde enstrüman olarak sadece kelimeler var. Din konusunda konuşabilmek için elinizde orkestra olması lazım. Sadece 1-2 enstrüman ile olacak iş değil. Üstelik Ali Şeriati’nin olduğu zemin daha da kaygan. Zira bir görüşün “Hazret” diye bahsettiği A,B sahabesinden diğeri asker arkadaşı gibi bahsediyor. Hal böyle iken ve tarafların bu kadar hassasiyetinin olduğu bir konuda görüş beyan edip tahammül beklemek burası için de lüks.

Benim bildiğim din dogmatiktir. Herkesin kendi kafasına göre bir doğru belirleyeceği alan değil. Din ve siyaset kaygan zemindir. @Mahşer sen bunu en az benim kadar biliyorsundur. Ha kayak yapmayı bilen için bu zeminde durmak mümkündür . Fakat bilmeyenin düşmesi kaçınılmaz.

Mevzu hakkında fikir sahibi olmak isteyenler olabilir. Fakat bunların bundan önce bilgi sahibi olması gerekir. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmaya çalışırsa sonu kötü yerlere gidebilir. Ali Şeriati yi merak edenlerin önce onun eserlerini düşüncelerini adam akıllı okuması gerekir. Eğer okuduysa onunla aynı fikirde olmayanların eserlerini adam akıllı okuması gerekir. Sosyal medyadan aldığı ya da YouTube üzerinden gördüğü birkaç video ile ahkam kesmek ya da buna vesile olmak sıkıntılı .

Açıkçası ben din ve siyasete karşıyım. Bu ikisi dışında her şeye eyvallah. karşıyım derken bu iki sahada polemiğe karşıyım. Burada neredeyse herkesin karakteri oturmuş durumda.Ağzınla kuş tutsan bu iki alandaki kalıplaşmış fikirlerini kimsenin değiştiremezsin .

Bundan dolayı mevzuyu fuzuli olarak görüyorum. Burada diktatörlük yok. Ben dedim oldu yok. Fakat bu konulardan rahatsız olan arkadaşlar bunu dile getirmezse o da yanlış. Yani aman diyip küsüp gitmek yanlış. Ortada sizce yanlış olan bir durum varsa( bunu genel olarak diyorum sadece bu konuyu düşünmeyin ) önce elinizde sonra dilinizle düzeltin diyen bir peygamberin ümmetiyiz.

selamlar

Din, sosyoloji, edebiyat, ekonomi , siyaset.. toplumların olduğu heryerde bütün bu mevzular iç içedir.. malesef mi desem , çok şükür mü desem bilemedim.. şu son birkac gündür belkide haftadır @mehmetaluc agabey haricinde edebiyat konulari Divan'da görünmüyor (bakınız) .. kişiler ve düşünceleri(toplumsal) ile ilgili yorumlar da yapılacaksa ya konu dine çekilmesin ( kafirdir , mumindir vs) ya da adam akıllı üslubuna göre konuşulsun derim.. kişilerin toplumsal kaygısı bizi bağlayabilir, bağlasın da..
 

UluğBey

Divan Üyesi
Skolastik Müslüman tipi emaresi, ortadoğuda Dinmeyen Din... Başlığında anlatmak istediğim bu kendinden olmayan "patates" muamelesi... googleye bakmadan kuranda ki ayet sayısını söylecek adam /madam yok sorsan Ehli sünnet 😃 ehli sünnet ne onuda bilmiyor, bu soruyu sordum diğer ahlak ile ilgili Korku ve titreme başlığında 1 hafta olacak cevap yok... Yok işte... Yok işte.. En eğitimli sitelerden birindeyiz @UluğBey gitmişiz mafi... İmparator neron, hz Ebubekir, kanuni s Süleyman... Meee Meee ezber...

Hacı abi 2 tip müslüman mevcut.

1- Dediğin gibi olan
2- Dediğin gibi olmayan

:) ( ne bilimsel bir açıklama yaptım ama )

bunu açayım

1- Kalbi ile inanan
2- Aklı ile inanan

1-Kalbi ile inanan kalbi öyle dediği için aklını da o yola getirir. Sorgulamaya ihtiyaç duymaz. Onun için kafasını yormaz. Doğru düşündüğüne, yazdıklarına inandıklarını okur. Bilgiye direkt olarak ulaşma derdindedir. ( ayıptır söylemesi bu ben bu gruba dahilim)

2- Aklı ile inanan ise kendi adından bile şüphe duyar. Diğer tüm dinleri araştırır. Bütün Kutsal kitapları okur.
Mukayese eder onları. Bu grubun kırmızı çizgisi daha azdır.

Meselenin özü “inanmak” olduğu için kimin neyi seçtiğini irdelemek ve doğru ya da yanlışsın diye yaftalamak saçma. Kaldı ki bu zemin o kadar kaygan ki kullandığın dil çok önemli. Ondan enstrüman örneğini verdim. Yanlış verileren örnekler bilgiler mazallah bazı insanların farklı yollara tevessül etmesine neden olur ki bu da vebaldir.

E UB ne demek istiyorsun derseniz : Her şey her yerde konuşulmaz. Doğru bile olsa konuşulmaz. Din ve siyaset bizim mezemiz değil ki canımız istediği zeminde istediğimiz şekilde at koşturalım demek sıkıntılı.

tabii ki bu benim görüşümdür. Doğrudur diye diretmiyorum.
 

UluğBey

Divan Üyesi
Din, sosyoloji, edebiyat, ekonomi , siyaset.. toplumların olduğu heryerde bütün bu mevzular iç içedir.. malesef mi desem , çok şükür mü desem bilemedim.. şu son birkac gündür belkide haftadır @mehmetaluc agabey haricinde edebiyat konulari Divan'da görünmüyor (bakınız) .. kişiler ve düşünceleri(toplumsal) ile ilgili yorumlar da yapılacaksa ya konu dine çekilmesin ( kafirdir , mumindir vs) ya da adam akıllı üslubuna göre konuşulsun derim.. kişilerin toplumsal kaygısı bizi bağlayabilir, bağlasın da..

edebiyat demek durmadan şiir yazmak deneme yazmak değilki. Maksat bu olsa bir sistem geliştiririz herkes yazar olur sadece olur biter. Mesele yazmaktan çok yazılanı irdelemek. Dinin edebiyata yansımasını konuşmuyoruz. Burada direk dinin kendisini irdeliyoruz .Bu zemin kaygan. İnsanı ilgilendiren her şey tabii konuşulmalı. Ama dediğim gibi bunun zemini önemli. Kıytırık kelimelerle afilli konular her zaman mümkün değil.

Divanda zaten kalabalık değiliz. Yaz sezonu herkeste bir doğal olarak bir rehavet var. Kimin ne derdi var bilemeyiz. Yani durmadan yazmak çizmek üretmek bizim yaşımızdaki insanlar için çok kolay olmuyor. Ben kendi haline bıraktım . Ha bir gün herkes sıkılır ve divana gelmemeye başlarsa her tatlı şeyin bir sonu var diyerek ben de kapanışı yaparım. Burayı ayakta tutmak sadece bana bağlı bir şey değil. Kendi kendini ayakta tutsa ekonomik anlamda hani öylece bırakır giderim ben de herkes giderse. Ama malesef öyle bir durum da yok.

Velhasılı kimseye kalın ne olur demiyorum . Gitmeyin diyorum . Gelin diyorum . Ama her gidiş ya katılım sağlamamak divana sıkılan bir kurşundur. Kaçıncı kurşunda can verir bilemeyiz :)
Sevgi emek ister.
selamlar
 

Hikmet

0 rh+
@Mahşer yahu o ara bi kaç yerde tartışma oldu, yok ya ali yok ya bilmem bişey diyorlardı. Çok ısrar edince en son bu başlığa böyle bir çıkış oldu. Gene aynı fikirdeyim, gene aynı sevmemedeyim. Ayrıca fikirleri tartıştığımızda çok anlaşılmadık. Artniyetli bir direnme vardı sanki.

Bizim otobiyografimizden haberiniz var mı mahşer hocam? Bize de biraz merhamet edin o zaman. Vakko takanların jipe binenlerin ah fatih oh meriç diyenlerin otobiyografisi ne olacak peki?..
 

Mahşer

Dîvân Üyesi
@Hikmet yayımlanmış bir kitabını gönder önce seni hatmedeyim...
Bahsettiğim güruh benim araştırma tezim... Diploma mı öttürmiyim diyorum üstüme gelince yapacak bişey kalmıyor... 😄 Neredesin sen kızdırın a mı çıkıp geliyorsun? 😏
 

Mahşer

Dîvân Üyesi
@mehmet baki bayılır şimdi bak
"İnna lillahi ve inna ileyhi raciun." İnek suresi 156 (coppast) (kesin recm edilcem ya...) 😉

Bu ayeti bize Bi tercüme edermisin hatta meal ve yorum mümkünse... Sonra Ali Şeriyatiyi anlatıcam (sevmediğiniz adamı 😄)
 

Mahşer

Dîvân Üyesi
Osmanlıca/farsca kurs aldığım bi yer vardı koca uman dediki "Arap alfabesi yuvarlak hatlı olduğu için göze de faydalıymış. Gözde yuvarlakmış ya... Meşhur dil kavgamı orda yaptım tabi Yıllar sonra geldi önüme ama" cadı avı" zamanında.. 🙄
 

Mahşer

Dîvân Üyesi
Devam ediyim @mehmet baki biraz daha temiz hava çeksin çay içsin.... Gelir zaaar...

Ayet, "biz ilahiyiz yani Allah'dan geldik ve ona
"döneceğiz"...
Üstad bu ayeti şöyle izah ediyor...
Ona varacağız yada onda var olacağız değildir. çünkü Rab sonsuzdur varılan şeye bir sonluluk verilir ve sıfatlarından noksana düşürülmüş olunur dolayısı ile ona yönelinir O'na dönülür. Buradaki yöneliş ve dönüş yine fiili bir anlam ihtiva etmez bu sefer O'na bir yer tespit etmiş olursun.

Şimdi bu tespit boş bir tespit mi? Bu tespiti cebimize koymayalım mı? 🙄
 

ferahsan

Dîvân Üyesi
Devam ediyim @mehmet baki biraz daha temiz hava çeksin çay içsin.... Gelir zaaar...

Ayet, "biz ilahiyiz yani Allah'dan geldik ve ona
"döneceğiz"...
Üstad bu ayeti şöyle izah ediyor...
Ona varacağız yada onda var olacağız değildir. çünkü Rab sonsuzdur varılan şeye bir sonluluk verilir ve sıfatlarından noksana düşürülmüş olunur dolayısı ile ona yönelinir O'na dönülür. Buradaki yöneliş ve dönüş yine fiili bir anlam ihtiva etmez bu sefer O'na bir yer tespit etmiş olursun.

Şimdi bu tespit boş bir tespit mi? Bu tespiti cebimize koymayalım mı? 🙄

Şeriati bunu vahdet-i vücud bağlamında tasavvuftan ayrıldığını vurgulamak için kullanıyordu. Ene'l-hak demenin tanrıyı durağanlaştırdığını iddia etmek ne kadar "dolu" onu da konuşmak gerek.
 

Mahşer

Dîvân Üyesi
Yetiştiği ekolde tasavvuf yok zaten...
Vahdet vücut kavramını önüne gelen kullanmaya başlayınca sanırım konu itici oluyor...
Platon un idelar evrenini Arapça bir isimle anlatsam ne büyük zatmış falan diyen çıkar buna çok eminim...
Vahdet vücut platon la başladı... Varlık tektir çünki geri kalan herşey o varlığın tecellisidir. Varlık TÖZ dür... VS... Tasavvufun eleştirel bakış açısına ihtiyacı var... Şu kimi tarikatlarda "Hal" diye bir kavram var? Ne o "Hal" geldi "Hal" gitti?

Vahdeti vücutçuların önce Tanrının tarihselliğini çözmesi gerekiyor...
Ben taraftar değilim şu enel hak, vasl üryan, enfüs, gibi kabarık tabirlere. İnsan zaten tanrısaldır. Bunun için ayrı bir keşfe çığıla gerek yok... 😉 İnsanı Kamili içsel patlamaların dahi kontrol edebilendir... Ve o kitapta Beşer ve insan ayrımı yapılıyor.
Beşer ekolojide yeri ve görevi olan bir türü, insan sorabilen irdeleyen yüce bir yaratığı simgeler...
Ademin insan olması için yaptığı ilk adım kendine buyruk hareket etmesidir.elmamı armut mu neyse o mesele işte
Adem cennetteiken insan değildi kurulmuş programlanmış (melekler gibi) bir varlıktı. Bu yüzden robotun ibadeti insanın ibadetini yanında hiçtir...
Dolayısı ile Albert camus un dediği örneği verir
"isyan ediyorum öyleyse varız" isyan etmeyen belki çok anarşist bir tabir gibi gözükse bilir ama anarşist ve isyan ahlakını edinememiş insan eziktir günümüzde böyle modellenir değil mi?

Düşünüyorum öyleyse varım kuramı yine ağızlarda sakız olmasına rağmen dolu bir tanım getiren çok az. (buna da değiniriz)
 

ferahsan

Dîvân Üyesi
Yetiştiği ekolde tasavvuf yok zaten...
Vahdet vücut kavramını önüne gelen kullanmaya başlayınca sanırım konu itici oluyor...

Bunu bana mı diyorsun, Şeriati bağlamında bir şeye mi işaret ettin anlamadım.

Panteizm/vahdet-i vücud farklılıkları konusundaki klasik tartışmaya girmeyelim istersen. Belki daha önce divanda bile konuşmuş olabiliriz.
Fakat yukarıdaki temellendirme ile ilgili sorumu es geçmişsin. İnsanın tanrısallığını keşfetmesine gerek olmadığı ifadesi de beşerden insana gidiş yolunu tıkıyor sanki :) Bu benim sudur taraftarlığımı falan göstermiyor bu arada sadece Şeriatinin iddiasına yöneliyorum. Tamam insan doğulmaz insan olunur da; tasavvuf düşüncesi olduk mu diyor?
 

Mahşer

Dîvân Üyesi
Estağfurullah @ferahsan (ya herkes de bir alınganlık nedir bu arhadaş🙄) genele olarak söyledim...
Ayrı bir çabaya bunu bir kurum haline hetirmeye gerek yok demek istiyorum (keşfetmememk olur mu) insanı kamil onu inkişaf edecek hazineye
"hayat yolculuğun da erişir" meşe palamutunun "ereğei" meşedir. Ereğine erişir sığır sığır olur o ayrı tabi... 😄

Mesela ehli Tarık olunuyor neden itikat gereği değil mi? Kendini adıyor feda ediyor şeyhin elinde gasl oluyor şeyh onu yoğuruyor (inanırsın inanmazsın ben hiç oralı değilim 😉) kemale eriyor VS...
Peki ben? Kamil değil miyim? Çatışma burda başlıyor dedim ya tanrının tarihselliğini elindeki kaynaklarla aynı yaşta sanıyor ve diyorki insanı kamil olmak için tek yol bu👉. Olmaz işte...

Şiya hafiften İslamın Protestan tarafı gibidir ayetullahlardan biri ile sohbet ettim şuanki içinde olduğum kurumun azalarından biri direk akrabaları. Şiya enel hak şirktir der çıplak baktığında da haksız sayılmazlar... Vaslı üryan nedirya? Çıplak kavuşma... Allah ile....
(ben bu konuya girmem izahtan münezzehim @mehmet baki yi üzmektense cam bardak yer susarım)
Ama bende Tanrıdan bir parça var dolayısı ile ben tanrıyım demek büyük yük. Dini olarak.
Mantık olarak tüme varım, biraz saakıt varım ama varmış işte ne diyim... 😄
 

evla

Gündüz yarasalarıyız biz.
Anlamak için soruyorum,neden böyle düşünmeliyim? Neden ben canım biricik dinimi platon veyahut şeriatı kıyas ölçülerine göre insana şekil,bilinç,ruh vermeliyim?Ne gerek var? "Bana" ne katacak? "Benden" ne alacak?
 
Son düzenleme:

Abdulfettah Adıyeter

Çok Önemli Parti yani ÇÖPün daimi şefi.
Devam ediyim @mehmet baki biraz daha temiz hava çeksin çay içsin.... Gelir zaaar...

Gitmedim ya hu. Kek yaptım. Kendime ikramda bulundum. :)

ben bu konuya girmem izahtan münezzehim @mehmet baki yi üzmektense cam bardak yer susarım

Ben de cam çiğnemene rıza gösteremem. Üzüldüğüm bir şey sahiden yok. Hani ismet özelin bir yusuf masalındaki "kendinden yassılmış olanı hangi kuvvet yıkacak?" suali yahut istiklal marşımızdaki "Hangi çılgın bana zincir vuracakmış? Şaşarım!" kükreyişi gibi... Şiir tevili başka başlıkta tabii. :)

Anlamak için soruyorum,neden böyle düşünmeliyim? Neden ben canım biricik dini mi platon veyahut şeriatı kıyas ölçülerine göre insana şekil,bilinç,ruh vermeliyim?Ne gerek var? "Bana" ne katacak? "Benden" ne alacak?

Fasl-ı diğer gibi görünen güzel ve isabetli bir nokta. Bence @ferahsan ve @Mahşer şeriatiye dair sohbeti devam ettirdikçe bu noktaya da daha sarih bir şekilde gelinecek. Hatta ilk adım atılmış bile:

Ona varacağız yada onda var olacağız değildir. çünkü Rab sonsuzdur varılan şeye bir sonluluk verilir ve sıfatlarından noksana düşürülmüş olunur dolayısı ile ona yönelinir O'na dönülür. Buradaki yöneliş ve dönüş yine fiili bir anlam ihtiva etmez bu sefer O'na bir yer tespit etmiş olursun.

Şimdi bu tespit boş bir tespit mi? Bu tespiti cebimize koymayalım mı? 🙄

Şeriati bunu vahdet-i vücud bağlamında tasavvuftan ayrıldığını vurgulamak için kullanıyordu. Ene'l-hak demenin tanrıyı durağanlaştırdığını iddia etmek ne kadar "dolu" onu da konuşmak gerek.
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Benzer konular Forum Tarih
uLYa Okuma Salonu 1 3K

Benzer konular

xen

Üst Alt