Dr.Ali Şeriati

mehmet baki

Çok Önemli Parti yani ÇÖPün daimi şefi.
Bu neçe bir sıyrılıştır :)
Ele hoş ele cüzel ele dadli bi sıyrıliş ki dadindan yenmir. :)

Latife bir tarafa şimdi müdahil olursam sahiden @evla nın işaret ettiği noktadan başlarım. Ne için ali şeriati yahut necib fazıl? yahut daha kışkırtıcı olsun: ne için ismet özel değil ali şeriati? Necib fazılın ideolacya örgüsünden yahut ismet özelin üç meselesinden devşiremediğim hangi sahih bilgi/hikmeti ali şeriatiden devşireceğim? Daha da kışkırtıcı olursam eğer, necib fazıl, ismet özel ve ali şeriatiden dinimi ne için öğreneyim? Onların durduğu ayrıksı yer sahiden islam cemaatinin neresine denk gelir? Ayrıksılık takdir edilecek bir husus mudur? Ehl-i sünnet vel cemaat tabirindeki "cemaat"in içindeler mi dışındalar mı? Namazda tuttuğumuz saf üzerinden düşünüyorum bu sualleri...
 
Son düzenleme:

mehmet baki

Çok Önemli Parti yani ÇÖPün daimi şefi.
Daha da net olursam:

Seyyid kutubun kuran tefsiri, ali şeriatinin haccı, ismet özelin kırk hadisi, necib fazılın batı tefekkürü islam tasavvufu ve sair gibi dini bilgileri ihtiva eden eserler okuyucu için tehlike barındırıyor olamaz mı? Yetkinliklerini/selahiyetlerini neye göre değerlendireceğiz? Kıstasımız ne olacak? Kendi aklımız mı yoksa başka bir şey mi? Bir düşüncenin cezbedici ve derinlikli görünüyor olması o düşüncenin doğru olduğuna delil olabilir mi?

Elbette biliyorum ki hikmet müminin yitiğidir ve nerede olsa alır. Bu hususta hinterland/havza gözetilmemeli ve gözetilemez de. Gözetirim demek vakıaya aykırı. Lakin her havza/hınterlandın da kendine ait şartları var. İstesek de istemesek de alınan şeyde o şartların tesiri olacak. Bu ciddi bir mesele bence. Mesela gavurun teknolojisini alalım ahlakını değil fehvası ne kadar sıhhatlidir? Alınan şeyde almak istemediğin ahlak zarureten olmayacak mı?

Dikkat edilirse bir hadis üzerinden düşüncemi ifade ettim ve bir de kendimce şerh düştüm. Meramım tam da bu: mehmet baki şerh düşebilecek biri midir? İster kıstas ister ilke diyelim o şey ne olacak ki yazılan, konuşulan şey sıhhatli olsun??
 

Mahşer

Dîvân Üyesi
@evla bu haklı bir soru... 👍 Ama bu soru şu soruyu doğurur
Peki ehli Tarık olmaya ne gerek var? Neden bir Şeyhe ihtiyaç duymalıyız "seyhi olmayanın şeyhi şeytandır" neden? Neden illa o yolu takip etmeliyim.

Şeyhin sorgulanamazlığı neden var? Neden elinde gasl olmalıyım? Eğer sorgularsan şeyhini dışlanırsın....

Ama ben platon ve şeriati ile ayrılığa düştüğüm konularda sorgulama hakkına sahibim.
Ben senin seçtiğin yol ile istediğim düzeyde Rabbimi anlayamayacağıma "şu an için inan mıyorum".
Sende benim seçtiğim yol ile muhtemelen...
Hani derler ya herkes yediğinden ikram eder bende böyle izah edebiliyorum. Dilim bu filosofik argümana dönüyor ekolum bu benim.

Dedem 83 yaşına kadar uzun yıllar bir ulviye bende idi çok temiz bir adamdı nur içinde yatsın.
Asaletim tastik edildi Dedimki dede ben hoca oldum ünüvde, çok sevindi ve o günden sonra nezaman ziyaretine geleceğimi söylesem (teyzem anlatıyor temiz elbiselerini giyip kapıya çıkıyor muş) her odaya giriş çıkışımda bir toparlanma yapardı utancımdan odaya girip çıkmayı azaltırdım. Vefat ettiğinde yanındaydım son anda bile yattığı yerde namaz kılardı. Yattığı yerde, iki eli ile, tek eli ile, gözleri ile ve sonra derin düşünüşe dönüştü sorardık cevap vermezdi derdimki ibadet ediyor çıkın.
(samimiyetinize inandığım için anlattım nereye varacağım?)
Anladım ki sıfat edinildikten sonra o Anadolu insanı hemen saygısını yüceltmeye ve bende olmaya doğru itiyor. Bu bu toprakların geninde var Dedem ve niceleri inanıyorum doğru yolculuğu seçmiş olabilirler. Ama bu sorgulamamak büyük oranda kirlenmeyide getirdi.
Aydınlanmak için dünya düşüncesini algılamak gerektiğine inanıyorum Türkiyeden dünyaya bakmak ayrıbir bakış ama Türkiye in dünyada bir ülke olduğu gerçeği ile evrensel algıları açmak ayrışey...
Adem evrensel algılarına ulaşarak insan oldu... Öz den evrene, evrenden öze giden yolun kanallarını açmak gerek.... Bu kanal bu frekans bilgiye açık olmalı.
Ali Şeriati Doğa-Tarih-sosyoloji ve öz zından yani zorlayıcı güç olarak bu dördünü sıralar ve bu zorlayıcılığın üstesinden ancak kendi öz zındanından kurulursa gelebileceğini ifade eder. Biraz daha devam edicem... Yazdıklarıma bir diğeceğiniz olur diye burda kesiyorum.... 👍
 

evla

Gündüz yarasalarıyız biz.
Allah ilk önce deden olmak üzere tüm ölmüşlerimize gani gani rahmet eylesin.(El fatiha)
Devam et lütfen yazacağım
 

mehmet baki

Çok Önemli Parti yani ÇÖPün daimi şefi.
Evlanın sorduğu suali gayet haklı olarak ehl-i tarik olmayan ehl-i sünnet bir müslüman da sorabilirdi. Dolayısıyla tasavvuf üzerinden okuma ne için yapayım sualine yol veren mantık, ne için ehli sünnet üzerinden okuyayıma da yol verir ve gayet doğru bir sual olur. Cevabım ise şu olur: Benim ali şeriatiye itirazımın istinadı ehl-i tarik olmam değil ehl-i sünnet olmamdır. Ehl-i sünnet olduğum için ali şeriati ile itikadi meseleler de ayrı yerde duruyorum. Ol sebebten ali şeriatinin metinlerinin itikadından bağımsız olmadığı kanaatindeyim. Misallendireyim:

Ebu zer hazretleri r.a ile karl marks arasında öncülük ve ardıllık ilişkisi kurması itikadından ne kadar bağımsızdır? Ali şeriati'nin ebu zer hazretlerini r.a bu derece merkeze almasında ebuzer hazretlerinin r.a şia tarafından tekfir edilmeyen bir avuç sahabeden biri olmasının tesiri ne kadardır? Ebu zer hazretlerinin ali şeriati tarafından bu kadar merkeze alınmasında asli unsur ali şeriati'nin sosyalist tarafı mıdır yoksa sosyalizm sosuna batırılmış bir şia propagandasında bulunuyor olabilir mi?

Bize bir okuma yaparken taraftar olunsa bile dürüst olunabileceğini söyleyen ali şeriatinin türklere dair söylediklerini nasıl anlayacağız? Osmanlının yıkılmasıyla İslam topraklarının emperyalizmin boyunduruğuna girdiğini söylemesini dürüstlük olarak mı anlamak lazım yoksa güneşin battığını gören kişinin bunu ikrar etmesinden ibaret mi saymak lazım? Aynı ali şeriatinin müslümanların düşünce fukaralığına düşmesinde türklerin tesiri bulunduğunu söylemesini nasıl anlayacağız? bunu ilmi bir bakış açısı mı yoksa itikadi bir bakış açısı mı görelim? Mesela türklere bakış açısında, şianın zeynelabidin hazretlerinin annesinin kisranın kızı olduğunu söylemesinin yani imamet ile kisralık arasında bir irtibat kurmasının tesiri ne kadardır? İran havzasının türklerin yurt tuttuğu topraklardan olması acaba ali şeriatiye ali şiası ve safevi şiası dedirtmiş olabilir mi? Yani ali şeriati ali şiası ve safevi şiası derken türklük ne yana düşer? Aynı dürüstlük yamalı elbiseli hz. ömer'i r.a niye görmez sosyalizm için biçilmiş kaftan olarak?

Gibi...

sırf bu üstü kapalı gibi görünen ama bence temel itikadi meseleleri işaret eden hususlardan ötürü daha evvel bu topraklar tabirini kullandım. Bu topraklar tabirini de hindden endülüs'e kadar olan coğrafyayı içine alacak şekilde geniş tuttum. Bizim elimizdeki tereke 780.000 kilometrekarelik bir siyasi sınırdan ibaret değildir. Üç kıtada hükümferma olmuş tereke cengiz handan kalmış da değildir. Bizim terekemiz mısır, bağdat, şam, endülüs, hint buhara, semerkand tecrübelerini anadoluda cem etmiş bir terekedir. Harikulade bir misal olan merhum deden işte bu terekenin mirasçısı. Benim merhum babam da bu terekenin mirasçısı. Sen ben @ferahsan @evla hepimiz bu terekenin mirasçısıyız. Evet senin ali şeriati okumalarında çok sağlam bir süzgeçin olabilir ama bunun manası ali şeriatinin zararsız olduğu değildir. Bugün şia tarafından pompalanan "hepimiz müslümanız" mottosu acaba şia açısından da sahiden öyle mi? Ehli sünnet için neredeyse birbirinin aynı olan mümin ve müslüman ibareleri şia için de aynı manaya mı gelir? Sahiden öyle mi acaba? Türkiye'deki ali şeriati furyasının şianın bir propagandası olabileceğini hiç düşündük mü? Çok mu komplo teorisyenliği?.. Şiada takiyye ne yana düşer?
 

Hikmet

0 rh+
Tasavvuf neden hiçbir şeyin sorgulanmadığı bir alanmış gibi algılanıyor ben de onu anlamıyorum. Eğer sorgularsan şeyhini dışlanırsın, ne demek. Neden şeyhe iftira atıyorsunuz? Mahşer hocanın yazdıklarını inanın anlamıyorum. Neyi niçin söylüyor, niye bunu sorguluyor, nereye varıyor, ne gerek var'dan kurtulamıyorum ki... (sadece bu konu için değil, genel) Rahmetli dedesiyle ilgili olan kısım güzeldi.
 

mehmet baki

Çok Önemli Parti yani ÇÖPün daimi şefi.
Rahmetli dedesiyle ilgili olan kısım güzeldi.
@Mahşer in suallerinin ipuçları zaten orada. İlim karşısında toparlanma. İlme hürmet. Sahabenin rasulullahtan s.a.v. hadis rivayet ederken üstünü başını düzeltmesindeki ahlak. O ahlakın cüzü. O ahlakın TÜRK-ÇE'si. Şimdi ben, mahşer, ferahsan ve bu toprakların insanı ile ayrı dünyaların adamıyım öyle mi? Kesinlikle kabul etmiyorum. Bizim ihtilafımız kök ve gövde ihtilafı değil dal ihtilafıdır. En fazla bu kadar.

Benim babam 2016 senesinde 83 yaşında vefat etti. Rahmetli ne zaman biraz fazla gülsem "oğul! cennetten haber mi geldi de böyle gülüyorsun" diye azarlardı. Malumu ilama hacet yok. Mahşerin dedesinin ahlakı ile aynı ahlak. Her iki tavırda efendimiz'den s.a.v. devşirilmiş ve hayata yedirilmiş ahlak. Hazindir ki bu zaman insanı için bu tavır "komik" bir hal. Mealesef artık bu milletin en ufak ima, ihsas ve mecazının bile neye ve nereye perçinli olduğu "bilinmiyor". Ekseriyatın bilmezliği ise harice fırsat veriyor elbette. Tasavvuf bahsindeki sualleri ise "şeyh bedreddinden" beri düşünmemek lazımdır. Mezkur isim sadece osmanlı devlet idarecelerinin değil bu milletin de hafızasına ismen ve cismen olmasa bile mana itibari ile kazınmıştır. Terekemizde şeyh bedreddin dahi vardır. Bu milletin evladı tasavvufu reddetmemiştir amma güya tasavvuf/tarikat iddiası ile işin nerelere varacağını bildiği için iddia sahibini "tecrübe" etmek ister. Mahşerin suallerini hacı bayramı veli k.s hazretlerini ayağına çağıran sultan muradın tavrı gibi görüyorum. Bence yadırgamak lazım @Hikmet

Bu babta @Mahşer in körleşme, @ferahsan ın ise başka bir başlıkta odunlaşma dediği şey üzerine düşünmek lazım bence. Şu an için her ikisi ile aynı kanaatte değilim. İşte ihtilafımız bu.
 

evla

Gündüz yarasalarıyız biz.
@Mahşer'in ve @ferahsan "ın yapmak istediği (doğru mu anlıyorum)diyalektik bakış acısıyla kavrıyorlar,aksiyon imkanı ile bakıyorlar, aksiyon hasametden değil muhasebeden doğar ,yani hamasetimiz var ama burada da husumetimiz vara geliyor,velev ki burada konu ne evla,ne @mehmet baki ne @Mahşer ne @ferahsan ne de @Hikmet konu burada ki konu ehli sünnet ve cemaatde yukarıda söylendiği gibi "toprak" yaşayız ,kavrayış,dışarıdan adama ihtiyaçımız yok diye diretiyorum hala ,ehli sünnet harici adama hakikaten ihtiyaçımız yok çünkü bizim kadar "evrensel"olamaz bu adamlar,tabiri yerinde ise biz yaradana kainat ile bakarız diyor @Hikmet , sizleri doğru mu anlıyorum bilmiyorum ,emin olamıyorum çünkü bakışım anladığım kavradığım ilmen yakın olmaya çalıştığım tasavvuf gözüyle...
 

Mahşer

Dîvân Üyesi
Tasavvuf neden hiçbir şeyin sorgulanmadığı bir alanmış gibi algılanıyor ben de onu anlamıyorum. Eğer sorgularsan şeyhini dışlanırsın, ne demek. Neden şeyhe iftira atıyorsunuz? Mahşer hocanın yazdıklarını inanın anlamıyorum. Neyi niçin söylüyor, niye bunu sorguluyor, nereye varıyor, ne gerek var'dan kurtulamıyorum ki... (sadece bu konu için değil, genel) Rahmetli dedesiyle ilgili olan kısım güzeldi.
Ohooo @Hikmet kollarım yanıma düştü... 😄
Bu yanıtın bana şu hikayeyi hatırlattı hikaye sevdiğin belli...
Halk ve hak aşığı bir ozan köy meydanında ügün, üjjjj gün, 3 gün Kerem hikayesini kafiyeli sazlı sözlü anlatmış üçüncü günün sonunda dinleyenlerden biri demiş ki "yav - demiş- Kerem kız olan mıydı erkek olan mı." 😄
Biz bunu küpayla anlattık, vazoyla anlattık masaya anlattık, meyvasını yemiyeceğin ağacın dallarını silkeleme bırak... 🤚

Sevgili @mehmet baki size cevabımı pişirip yazıcam @Hikmet e dayanamadım da yazdım... 🤚
 

Hikmet

0 rh+
Nasıl seviyorsunuz uzun uzun yazıp konuşmayı maşallah. Ya ben size hayranım gerçekten, keşke beni de bilmem nenin bilmem nesinin bilmem ne gerçek bilgisi tatmin etse de ben de sizin gibi olsam. Yok ben hâlâ hikâyelerde emekliyorum. Ama neyse ki hikâyelere olan inancım tam. Zira hiķâyeye inanmayanı, olmuş olana hiç inandıramazsınız. @Mahşer @Mahşer @Mahşer
 

Mahşer

Dîvân Üyesi
Sevgili @mehmet baki konuyu Sünni -Şia çatışmasına neden taşıdın anlamış değilim... Biz 4 zindanın tespitini yapıp Ali şeriati ye ya katılacaktık ya katılmayacaktık ama sen hemen konuyu Ehli sünnet gözlüğünle irdelemeye kalktın.

Muhtemelen Şeriati 'yi Tam tanımıyorsunuz . Adam zaten Sünni propaganda yapıyor , öğrencilerini ŞİA devrimine muhalif yetiştiriyor diye zindanlarda yattı sonra sürüldü Hocalık yaptığı üniversitelerden kovuldu adamı ömrünün sonuna kadar rahat bırakmadılar.
Şia İle husumetini Ali Şeriati üzerinden yürütene kadar akşam olur , ne adamlar var . Ali Şeraitinin islam aleyhinde ve o ehli sünnet vs bir tek sözü yokkkkk öyle cımbızlı önü ardı bilinmeyen sözler ile bir mütefekkürü irdeleyeceksek işimiz var o zaman senin mantığına göre - “Masal deyip geçmeyelim. İnsan, kaba kuvvetin hükümran olduğu bir devirde hayata katlanmak için bambaşka bir dünyanın varlığına inanmak zorundadır.” cemil meriç (CP) Ne demek İstiyor Üstad sence? ;)🤫

Kaldı ki 21. Yüzyılda -ki bu bu toprakların bir kısımının maalesef Hodbinliği- "biz süperiz, harikayız , bitaneyiz bu yüzden dış güçler bizi hep karıştırıyor Şiası bir yandan Hristiyan bir yandan Yahudi bir yandan vs vs..."

yaaaaa Geçin bunları , bu konu devletlerin iç/dış ilişkileri ile ilgili... Koca osmanlıya niye farsça yazıyon çiziyon neden iran sevicisin diye tek soru sorma gel küçücük bir adama Şia propagandası istinad et ... Mevlanaya tek soru sorma,fuziliye muziliye , ebu Hanifeye ,sonra gel Ali Şeriatiye, niye kolay çünki sünni çevrede kızmaz tasdikler seni. Mevlanaya ajan de bakıyım istersen...:D

Paris ünüversitesinde neden dışlandığını biliyor musun? Cezairde ki müslüman katlıyamı için Kürsüye yumruk vurmuştur... Bakın Sevgili Mehmet baki Ali Şeriati benim babamın oğlu değil. Ama Kişiyi Düşünü dünyası ile yargılamak da insanlığın boynunun borcudur. Hak hukuk ,Mehmet Akif Aynı cümleleri kurar hayatı boyunca bir Kısım Sünni çevreler tarafından dışlanmıştır. aha kopi paste :)

İbret olmaz bize her gün okuruz ezber de (Abovvv :) lafa bak)

Yoksa hiç mana aranmaz mı bu ayetler de

Lafzı muhkem yalnız anlaşılan kuranın

Çünkü kaydında değil hiç birimiz mananın

Ya açar nazmı celilin bakarız yaprağına ( anam anam : ) )

Yahut üfler geçeriz bir ölünün toprağına (Üfff cüppeli ahmede göre şuan mürted)

İnmemiştir hele Kuran şunu hakkıyla bilin (Baki burayı cımbızlasak adama ayıp olur dimi ?)

Ne mezarlıkta okunmak ne fal bakmak için. ( Offf dinsiz imansız şuan :)

İblis!!! kuran her derde devadır diyip öldüreceklerdi adamı :) Anadolu da adettir kuran açıp kapatırlar hastanın yüzüne. Kötü mü? değil ama buna Allahın dini budur denemez....

adam ebu zer i övmüş -ki ballll gibi biliyosun neden Zer? - yine sana yaranamamış. İslam nedir Muhammed kimdir Diye bir kitabı var oku Baki :) Niye Muhammed Diye sorma ama.

Cemil Meriç Marx övgüleri paragraflar boyudur. Tabi Karl Marx bu ülkede Dinsiz kafir öcü olduğu için adını ağza bile almak kafirlik alameti falan sanırım :) Ali Şeriatiyi de över bu arada severler birbirlerini. muhtemelen.
Bak @Hikmet 'in tavrına "Şeyhin sorgulanmazlığını sorguladığım için" bana iftira istinadında bulundu. Daha bismillah şeyhi sorgulamadan müridine tosladık.... 😐 Tsavvuf ile tarikat apayrı şeyler. Kime İftira etmişim ben Sen de beğen mişsin :) Biz bir birimizi doğru anlıyor muyuz? Hacı abi...

Ebu Hanifeye niye işkence gördü Reformist dediler çünkü Kuranın "ruhuna" uymayan hadis gerçek değildir dedi ve çok red ettiği hadis vardır yığınla. Bu bakımdan EBu Hanife ye işkence eden zihniyet ile Ali Şeriatiye işkence eden zihniyet aynı bunu bilin. Bırakın sünniliği Şiayı Müslüman olmaya bakın diyor adam.


@evla sanki ilk defa yazı yazıyormuşum ve hiç beni tanımıyormuş gibi "bir konuya yaklaşımım ile ilgili bir çıkarım yapıyor" çığılık atıcam ya... :D

tekrar hatırlatıyorum üzgünüm büyük harfle yazıcam BEN SEPTİK şüpheci yaklaşmak zorundayım ama NİHİLİST inkarcı yaklaşım ile konuya girmem.

SEPTİK yaklaşım -mı Acaba - değildir. Nedir? nedendir? şeklinde yaklaşır.
21. YY da yahu bırak 0 dan beri ALLAH ,TANRI,GOD Var mı diyen bir felsefi akım yoooookkkk o iş aşılmış bitmiş ama kompleksi çevreler hortlatıyor bu konu.
ya Allah ile Tanrıyı - Tanrı ile Allahı Savaştıran cehaletin ortasında neyi tartışıyoruz? Tanrı diyorum çünkü modernim diyor :D


Sen Allah de Ben Tanrı İngiliz God desin sana ne? Allah Tanrının belasını versin demiş kim? kumarbazın biri İBDC kurucusu kimler gitti bir hiç uğruna. Ama Büyük şair ;) buna laf yok dimi? ama Şeriati kaka.
ya biraz Nahl Suresi 90. Ayet okuyun diyorum.

Gelelim...
Nihilistler - Hayır öyle değildir- ile başlarlar. çünkü hakiki anlam yoktur falan derler okunuya girmiyim. Adam baştan yok sayıyor sen ne anlatsan boş.

Teorik düşünme ve pratik düşünme metodlarına dayanırım LÜTFEN kavramları anlamadığınız şeyler olur ise sorunuz. 13 Yılın sonunda kendimi hala izah etmek yoruluyorum.

Lütfen Konu eninde sonunda sen namaz gılıyon mu tarzı bir yere gelmesin hakkaten üzülüyorum. Bıhtım ya....

Tarih Neden İnsanın zındanı ? buradan bir yürüyelim yada zından mı? @Hikmet cim özürdilerim yine uzun yazdım vaktimiz çok, boş gezenin boş kalfasıyız , bir de bana hayran olduğunu bilmiyordum sağol...
 

Simurg

sabır & edeple
Bir mesele vardı , iki aşiret iki cami yaptırmış , ramazan ayında ezan okuyunca aşiretten biri demiş git bak bakalim hangi caminin ezanı diye..

Bu şekilde arpa boyu yol alındığı da görülmemiştir ki bir adım öne ilerleyelim. Sorarım ağabey @Mahşer hangi islâm , kimin islâmı, uğruna hayatını ortaya atanların mı , sayesinde şirketler kurup -soramazsin-larin mi ? Din kültürü öğretmeni kaç ayet olduğunu bilmekten aciz otururke sadece kuran okumak yeterlidir şifadır deyip memleketine gitti
 

mehmet baki

Çok Önemli Parti yani ÇÖPün daimi şefi.
Merhaba

Seyyid kutubun kuran tefsiri, ali şeriatinin haccı, ismet özelin kırk hadisi, necib fazılın batı tefekkürü islam tasavvufu ve sair gibi dini bilgileri ihtiva eden eserler okuyucu için tehlike barındırıyor olamaz mı? Yetkinliklerini/selahiyetlerini neye göre değerlendireceğiz? Kıstasımız ne olacak? Kendi aklımız mı yoksa başka bir şey mi? Bir düşüncenin cezbedici ve derinlikli görünüyor olması o düşüncenin doğru olduğuna delil olabilir mi?
Sence ben bunları derken şunu mu yaptım: "Bakın Ali Şeriatiyi ehli sünnet olarak tenkit ediyorum ama bunun yanı sıra ehl-i sünnetten isimleri de tenkid ediyorum." mu?? Sence ben bu kolaycılığa mı kaçtım? Bu isimlerin hepsi ayrıksı ve mağdur ya hu! Meramımı müşahhas kılmak için misal getirdim sadece. Yani @Mahşer dost meseleyi ehli sünnet çizgisinde görme sebebim @evla nın ne için Ali şeriati sualine, senin o halde neden ehl-i tarik diye sorman. Neye dayanarak Ali şeriatiye itiraz ettiğimi belirtmek için ehli sünnet dedim. Kaldı ki senin "neden ehli tarik" sualinin "neden ehli sünnet"e evrilirse gayet haklı bir sual olacağını da söylemiştim zaten. Ehli sünnet itikadı üzerinden bir okuma yaparak kendi kıstasımın ehli sünnet olduğunu ifade etmiş oldum böylece. Ve bir kaç misal getirdim. O kadar. Kıstas ne olacak sualine kendi durduğum yerden bir cevap verdim yani. Selefi, ehli sünnet, şia, mezhebsiz, hristiyan, yahudi, sosyolog, tarihçi, felsefeci, meraklı, heveskar... Hangisi arzu ediliyorsa oradan bakılsın. Hem ayrıca Ali Şeriati "gerçek şialıktan" bahsederken mezheb taassubu gözetmemiş olacak ama mehmet baki ehli sünnet olarak bakınca mezhep taassubu ile hareket etmiş olacak. Yapma lütfen!.. Tekrar ediyorum Ali Şeriati'nin şia tarafından sünni görülmesi, reddiye yemesi hatta tekfir edilmesi dahi sünni mehmet baki için şeriatinin söylediklerini haklı kılmaz. Olsa olsa ona bir mazlumluk, mağdurluk, @ferahsan ın işaret ettiği ayrıksılık payesi verir. Bizde Necip Fazıl İsmet Özel Cemil Meriç çok mu merkezde yer alır? Bizde bu isimlere "ganimet gavur" denilmez mi? Önceki yazdıklarımda ben bu isimleri boşuna mı zikrettim? Lütfen ama...

Şimdi bizi zindana götürmenden memnun olurum ama kıstasının ne olduğunu lutfen sarahaten belirt. Şeriatiye katılıp katılmama kıstasımız ne olacak?

(@Hikmet in yazdığını beğenme meselesi bu başlığın hakkını yemek olur ama hadi cevap vereyim: şeyh layüsel değildir de ondan beğendim. Yani imametteki gibi masumluk şeyhde yok. Bu babta İsmet özel'in bir mısraı aklıma geldi: "ademe hata yapma fırsatı veren sendin..." Ha tabi Necip fazıl'ın da bir mısraı var: "büyücü büyücü ne bana hıncın..." Bizim şair taifesi sahiden ayrıksıdır.)
 

Mahşer

Dîvân Üyesi
Yazıcam yazıcam da dişim apse yaptı şimdi de şişti... @mehmet baki ayrıca yukarıda ki izahatın hayli akli ve tutarlı gördüm... Tenx

Zındana, ilkin Tarihsel olandan başlarsak kıstasımız, aklımız, inkişaf haznemiz ve ekolumuz ile "hah ya" dedirteceği ölçüye getirmeye çalışacağız.
Kendi pencerelerimizden bazen, yapabildiğimiz kadar ile birbirimizin penceresini değiştirerek görmeye çalışacağız.

Orta doğunun mütefekkürlerinde - adları bu yazılarda söylenen ve söylenmeyen- bu tip iç patlamalar fikri isyan ve "dikine hareketlilikler" oluyor, bu patlamaları onların olağan durağan dogmatik ve yatay seyrinde hareket eden toplumlar içinde sivrilmelerine neden oluyor, aktivist diyalektik kendi dilini duruşunu sergilerken kısmi kutsalı - ki orta doğuda "kutsal" öteleme yapamamak imkansızdır çünki gırtlağımıza kadar ilahi yada örfi kutsallığın "maalesef" harmanlandığı coğrafyasındayız-

Dolayısı ile Mahşer bir konu hakkında yazarken yani yerinden ırgalanırken kutsala çarpmak zorunda kalıyor akli inkişafi haznesi ile insan ruhuna aykırı olan küçük dogmaları iterken astroid kuşağı gibi küçük küçüğü o da büyüğü etkiliyor yani ister istemez zülfü yare dokunuyoruz ve maalesef yanlış anlaşılıyor ama mecburuz bu ırgalanmaya... - İşin günahını sevabını Kainatın sahibi bilir. - dün Hz Peygamber in zehirlenmesi ve vefatı üzerine şüpheli olan bir konu paylaştı benimle - ateist bir rkadaşım ama müthiş bir ateist, ateistim diyip ergen bunalımı yaşamayan manasında 😄 -. Dedim ki arhadaş sen ateist değilmisin ne kafa patlatıyorsun bu konuda? Diyoki Adama yapılan siyasi haksızlıklar zoruma gidiyor... 😄
Mağduriyetin yanında duruyor bir duruş sergiliyor bir taş almış eline inanmasa da onun tabiri ile "Muhammed" için atacak.
Zından ı da bu ruhi olgunluk ile ele alalım... Devam edicem... Sevgiler... 🤚
 
Benzer konular Forum Tarih
uLYa Okuma Salonu 1 3K

Benzer konular

Bu içeriği görüntüleyen kullanıcılar (Kullanıcı: 0, Ziyaretçi: 1)

Üst Alt