Mahşer hocaaaam (:

Hikmet

Terliklerimle...
Katılım
16 Eyl 2009
Hocam bana bir soru sorun.
Ben de azcık kafa çalıştırayım.
Kolaydan başlayalım.

(Kitabı kütüphaneden buldum başladım ama sanırım bir kitapçıdan temin etmem lazım. Üzerine karalama yapmadan olmaz. Elimin altında olmalı.)

Sorumuuuuzz ?
 

Mahşer

 
Katılım
20 Nis 2008
Ynt: Mahşer hocaaaam :)

Özürdilerim epey bizaman olmuş girememiştim siteye...
Bahsettiğim kitaın yayın evini vereyim spariş et bari.(özel msj atoyorum)
yada admin müsade ederse burayada yazarım.
Kitabın ön sözünden başlayalım
Duyu algısından bağımsız olarak salt(ham) düşünceyi hangi bilgi verebilir?
Böyle bir bilgi varmıdır? Böyle bir bilgi yoksa ,bilgimizle duyu izlenimlerinin sağladığı hammadde(zihnin algı halindeki obje) arasındaki ilişki nedir?
şöyle bi dolan gel ;)
 

Hikmet

Terliklerimle...
Katılım
16 Eyl 2009
Ynt: Mahşer hocaaaam :)

Nayır, nolamaz... Hocam yayın evini hemen alayım. Ve evet, ben bi dolanıp geleyim... Şimdi aldım aklımı, düşünmedeyim :)
 

Hikmet

Terliklerimle...
Katılım
16 Eyl 2009
Ynt: Mahşer hocaaaam :)

Mahşer hocam, kitabın önsözünden bir soru olduğuna emin misiniz? Giriş kısmı olmasın. Önsöz de bu sorunuza vereceğim bir cevabım var,çok saçma. Ama girişte daha mantıklı şeyler buldum.
 

Mahşer

 
Katılım
20 Nis 2008
Ynt: Mahşer hocaaaam :)

neye göre saçma
yani sunacağın öneriler hangi öneri ile kıyaslanacak?
yada kimin mantığına göre?
saçma diye birşey yoktur
tutmayan öneri vardır
 

Hikmet

Terliklerimle...
Katılım
16 Eyl 2009
Ynt: Mahşer hocaaaam :)

(Hocam ilk sorunuzu anlamak için ne kadar kafa patlattım siz biliyonuz mu? :eek: Karşımda koca bir filozof var ve ben daha öğrenci bile değilim)

Şimdiiiii

Eğer saçma diye bir şey varsa;
Sunacağım önermeler kendi aralarında ve benim mantığıma göre kısyaslanacak.
Eğer saçma diye bir şey yoksa;
Benim saçma diye (yanlış) adlandırdığım önerme diğerine göre daha az tutan önerme konumuna geçecek.

Hocam ya, kolaydan başlayalım demiştim. Kitabı okurken bazı kavramlar için wikiye bakmam bile gerekiyor. Kitaptan değil, felsefenin temelinden başlayalım.
 

Hikmet

Terliklerimle...
Katılım
16 Eyl 2009
Ynt: Mahşer hocaaaam :)

Mahşer hocam gelene kadaaaarrr :D Say yayınlarıymış Baki hocam.
 

Mahşer

 
Katılım
20 Nis 2008
Ynt: Mahşer hocaaaam :)

Tamam gözüm biz başladık zaten
bu işin kolayı zoru yok
bak şimdi
Bize öğretilen felsefe tarihini anlamakta zorluk çekeriz ve adına felsefe çok ağır deriz bikere bunu atlayalım (bre mübarek ona bakarsan tarih en zoru)
İş anlamak yada anlamamk kısmına gelince evet ANLAMAK diye bir kavram var tıpkı sana yazdığım şu yzının idarakinde meydana getirmetisini istediğim olağan imaj gibi
Fekat (aslında fakat da diye yazabilirdimde sırf bakii gıcık olsun diye fekat yazdım :p)her bilimin olduğu gibi felsefeninde bilimsel bir yönün terim anlamları vardır
elbetteki kavramların tanımları için başka bir kaynağa bakacaksın bunu ezberlemek zor.
Tıpkı ben din diyince everything anlıyorum ama bakiye sor "La İlahe İllah" der.(adam aşık)
gibi vb..:p

1-Felsefe değil tarihi zordur
2- biz zaten felfenin içindeyiz
3-mevzuu düşünmekse gerisi teferruattır :p
Bu işin başı (yani hayal ettiğin yada seni cezb den yanı niresi di bağım)
 

Hikmet

Terliklerimle...
Katılım
16 Eyl 2009
Ynt: Mahşer hocaaaam :)

... Öyle işte.

Ve evet bence de tarih daha zor. Hiçbir zaman geçmişte olanları aklıma yatıramamışımdır.
Din deyince, 'her şey' de diyemem ispat etmem gerekir, direk 'la ilahe ilallah' da diyemem çünkü hristiyanlık da bir dindir ki teslis var. (bildiğimden değil, fikrimi söylüyorum)

Mahşer' Alıntı:
1-Felsefe değil tarihi zordur
2- biz zaten felfenin içindeyiz
3-mevzuu düşünmekse gerisi teferruattır :p
Bunları da unutmam inşallah :)
 

mehmet baki

Çok Önemli Parti yani ÇÖPün daimi şefi.
Katılım
3 Ağu 2008
Ynt: Mahşer hocaaaam :)

şu felsefenin tarifini yapsanız da biz de daha bir "aşk" ile takibe devam etsek muhteremler. :)
 

Hikmet

Terliklerimle...
Katılım
16 Eyl 2009
Ynt: Mahşer hocaaaam :)

Aşk ile bir daha :D

Mahşer hocam ne der bilmem amma ben bunu çok sevdim.

''Bütün (çok iddialı başlamış ama olsun) kesin bilgi bilime, kesin bilgiyi aşan dogmalar Tanrı bilimine ilişkindir. Fakat Tanrı bilimle bilim arasında her iki bilimin de saldırına açık bir tampon bölge bulunmaktadır. İşte bu tampon bölge felsefedir.''
 

Mahşer

 
Katılım
20 Nis 2008
Ynt: Mahşer hocaaaam :)

Okuduğunuz bölüm İlahiyat da fakat pek ilahiyatla alakası yok şu ismi değiştirip İslam İlimleri fakültesi yapamadılar.
Batıdaki teoloji birazdaha yakın İlahiyata Kaynağı gök üztü bütün dinlere mesafe eşit olmalı bir akademide
din yalnız yaşanır içsel bir inanma dikkat buyur İMAN ile alakalıdır ve dogmatiktir. Kaynak gökler üstüdür,peygamberlerin hadisleri öğütten ibarettir ama asıl kural ve uyulması gereken kutsal kitaplardır
 

Hikmet

Terliklerimle...
Katılım
16 Eyl 2009
Ynt: Mahşer hocaaaam :)

Hocam, esas kaynak tabiki kutsal kitaptır da, siz kutsal kitaplar demişsiniz. Herkes kutsal kabul ettiği kendi kitabını esas alır şeklinde mi söylediniz?
Bir de Efendimiz'in hadislerine öğütten ibarettir deyip geçmemiz biraz sakat olmaz mı? Ben bana verilen öğütleri dinlemem ki, sevmem bile, hatta tersini yaparım. Misal, hadiste geçen dualar öğüt müdür yoksa dua etme adabını mı öğretir?

Mahşer' Alıntı:
bir akademide din yalnız yaşanır içsel bir inanma dikkat buyur İMAN ile alakalıdır ve dogmatiktir.
Hocam burayı biraz daha açar mısınız? Dini yaşamakla, imanı ayrı mı tutuyoruz? İman etmeyen adam zaten yaşamaz ki.( yok olmadı,bunu düşünmeliyim) Bir de dogma meselesini kafama yatıramıyorum.
 

Mahşer

 
Katılım
20 Nis 2008
Ynt: Mahşer hocaaaam :)

(Bana sakın darılma ha? huyumu az çok biliyorsun)

"Herkes kutsal kabul ettiği kendi kitabını esas alır şeklinde mi söylediniz?"

bu nedemek yahu? herkesin kutsallığı ayrımı sence? kim tanzim etti bunu?
İman ayrı bişey -şahsi ve muhteremdir- birinin imanı diğerini bağlamaz.
Sana ne oluyor ki? velevki incil sapa sağlam duruyor dahamı kıymetli olacak?
içinde değişmeyen bir Allah kelamının hiçmi hatırı yok, korkmuyormusun incilin için den çıkabilecek %100 doğru bir ayeti inkardan?
Yani Kur an inenekadar gelmiş geçmiş bütün insanlar cehennemin dibindemi?
Kurandan önce doğmuş olmak benim suçummu?
Bu Allah ın adaletine uyarmı sence?
Kurandan inmeden önce İman eden sapa samanamı iman etti? hiçmi cennetlik yok? delirdinizmi yahu siz :p

Sıra imanları tanzim ve tasnife mi geldi :eek:

Hac 40 ap açık oku!!

Mahşer abin olanı inceler olması istenileni değil.
Bak şimdi inci senseyine kulak ver.

Bütün kutsal kitaplar 4 üde Gökler üstü olduğu için kutsaldır hiçbirinin birinden üstünlüğü olamaz hatta peygamberlerin bile birbirlerinden üstünlüğü yoktur.bu Kuranda ap açık yazar. Her kitap bir öncekinin tastik eder.Kuran bunların sonuncusudur ve dolayısı ile rehber olma özelliği ondadır.yani denilirki insan oğlu rotanızı bu kitaba göre ayarlayın.
BAKARA 3-4
BAKARA 41
BAKARA 135-136 (yalnız şok olma)

Hadisleri % 100 doğrudur diye bilirmisin?
Gelelim hadisler mevzuna adedi 500 iken birkaç senede 1,500 milyona çıkmış
sonra 10,000 e düşmüştür.
Bu emevi zottirikleri (alayı) müstesna bile yok içinde (günahı boynuma) Matta nın Lukkanın yuhannanın Markosun nasılki Hz.İsadan duyduklarını kendilerince yorumlayıp yayımladılarda adına incildedilerse(iyi niyet kötüniyet fark etmez) Kimi münafıklarda da kuranı tahrif etmeye (hernekadar yeltendilersede)güçleri yetmediği için Hz.Prygamber'e saldırdılar kimi iyi niyetli kimi kötü niyetli tahrif ettiler "Tahrif varsa niyet aranmaz" sakın deme bana ameller niyetlere göredir yemem. Ayet dururken hadisden yahut öbür fıkıh vs.. den destur almakta neyin nesi?

casiye 5-6

kuranda apaçık anlatılır buna benzer bir olay

"Sonra bunların izinden ardarda peygamberlerimizi gönderdik. Meryem oğlu İsa'yı da arkalarından gönderdik, ona İncil'i verdik; ona uyanların kalplerine şefkat ve merhamet vermiştik. Uydurdukları ruhbanlığa gelince, onu biz yazmadık. Fakat kendileri Allah rızasını kazanmak için yaptılar. Ama buna da gereği gibi uymadılar. Biz de onlardan iman edenlere mükafatlarını verdik. İçlerinden çoğu da yoldan çıkmışlardır"
(Hadid 27)

Yukarıdaki ayette eğer gereği gibi uyan varsa mükafatı verildiği ap açık ama yapamayanlar yoldan çıkarılmış.
Ruhbanlık tamamen iyiniyet doğrultusunda yapılmış ama emir değil
ruhbanlık incili ve dahi İseviliğin tahrifmi? evet.

(Bu yazıyı okuyup Konuyu hadis savunuculuğu veyahut yericiliği şeklinde zemine indirmeye çalışanla işim olmaz yani benim müslümanlığımı tartışmayın haseten rica ediyorum)

"din yalnız yaşanır içsel bir inanma dikkat buyur İMAN ile alakalıdır ve dogmatiktir."
bunu bu mesajıma gelecek cevabından sonraya bıraktım
 

mehmet baki

Çok Önemli Parti yani ÇÖPün daimi şefi.
Katılım
3 Ağu 2008
Ynt: Mahşer hocaaaam :)

merhaba

mevzuun pusulasını şaşırtmak istemem ama:

Mahşer' Alıntı:
Bütün kutsal kitaplar 4 üde Gökler üstü olduğu için kutsaldır hiçbirinin birinden üstünlüğü olamaz hatta peygamberlerin bile birbirlerinden üstünlüğü yoktur.bu Kuranda ap açık yazar.
BAKARA 3-4
BAKARA 41
BAKARA 135-136 (yalnız şok olma)
ve bahsettiğin ayetler:

bakara 3-4:

Onlar gayba inanırlar, namaz kılarlar, kendilerine verdiğimiz mallardan Allah yolunda harcarlar
Yine onlar, sana indirilene ve senden önce indirilene iman ederler; ahiret gününe de kesinkes inanırlar.

bakara 41:

Elinizdekini (Tevrat'ın aslını) tasdik edici olarak indirdiğime (Kur'an'a) iman edin. Sakın onu inkar edenlerin ilki olmayın! Âyetlerimi az bir karşılık ile satmayın, yalnız benden (benim azabımdan) korkun.

bakara 135-136:

(Yahudiler ve hıristiyanlar müslümanlara:) Yahudi ya da hıristiyan olun ki, doğru yolu bulasınız, dediler. De ki: Hayır! Biz, hanif olan İbrahim'in dinine uyarız. O, müşriklerden değildi.
"Biz, Allah'a ve bize indirilene; İbrahim, İsmail, İshak, Ya'kub ve esbata indirilene, Musa ve İsa'ya verilenlerle Rableri tarafından diğer peygamberlere verilenlere, onlardan hiçbiri arasında fark gözetmeksizin inandık ve biz sadece Allah'a teslim olduk" deyin.[/b] [/color][/color]

ben de bir ayeti nazara vereyim: bakara suresi 253. ayet.

"İşte peygamberler! Biz onların bir kısmını bir kısmına üstün kıldık. İçlerinden, Allah’ın konuştukları vardır. Bir kısmının da derecelerini yükseltmiştir. Meryemoğlu İsa’ya ise açık deliller verdik ve onu Ruhu’l-Kudüs (Cebrail) ile destekledik. Eğer Allah dileseydi, bunların arkasından gelen (millet)ler, kendilerine apaçık deliller geldikten sonra, birbirlerini öldürmezlerdi. Fakat ayrılığa düştüler. Onlardan inananlar da vardı, inkar edenler de. Yine Allah dileseydi, birbirlerini öldürmezlerdi. Lakin Allah dilediğini yapar"

1- verdiğin ayetlerden kitabların birbirine üstün olamayacağını ve peygamberlerin dahi birbirlerine üstünlüğünün olmadığını nasıl çıkardın?
2- ulü'l azm tabiri kaynağını nereden alır?
3- makam-ı mahmud hangi makamdır?
4- hadis meselesinde ise bir takım tahrifatların vuku bulmuş olması bir ilme olan itimadı kaybetmeyi mi iktiza eder?

Mahşer' Alıntı:
(Bu yazıyı okuyup Konuyu hadis savunuculuğu veyahut yericiliği şeklinde zemine indirmeye çalışanla işim olmaz yani benim müslümanlığımı tartışmayın haseten rica ediyorum)
sen beni biliyorsun ben seni :)
 

Hikmet

Terliklerimle...
Katılım
16 Eyl 2009
Ynt: Mahşer hocaaaam :)

:eek:

Hocam bi dur yav ne ettin sen? Dur bi bismillah. Kaldırmaz benim bünye bir anda bunları. Prof (bunlar da düştü zaten gözümden) değilim ki, daha hazırlıkta habire arapça öğreniyorum. Bir şey bildiğim yok.

(Bana sakın darılma ha? huyumu az çok biliyorsun)
Niye darılayım hocam. İlim öğrenirken darılırsak, ohooo işimiz var... Bana kastınız olduğundan bir şey demiyonuz ki. Hem üslubunuz beni bağlamaz ;) Yeter ki öğreneyim.

içinde değişmeyen bir Allah kelamının hiçmi hatırı yok, korkmuyormusun incilin için den çıkabilecek %100 doğru bir ayeti inkardan?
Tamam kırmızı boya çaldığınız sözü cahilliğime verin. Ama diğer kitapları kutsal kabul etmeme anlamında söylemedim. İncil okuduğum dönemde ben bunu (yukarıdaki alıntı cümlenizi) düşündüm. Sadece Kuranı Kerimin'in hiç değişmemiş/değişmeyecek olmasına binaen benim en temel kitabım olması yönüyle söyledim. Benim halledilecek bir meselem olsa İncil'de aramam ki, direk Kur'ana bakarım değil mi. Onu demek istedim.

Yani Kur an inenekadar gelmiş geçmiş bütün insanlar cehennemin dibindemi?
Kurandan önce doğmuş olmak benim suçummu?
Bu Allah ın adaletine uyarmı sence?
Kurandan inmeden önce İman eden sapa samanamı iman etti? hiçmi cennetlik yok? delirdinizmi yahu siz
Sıra imanları tanzim ve tasnife mi geldi
Bir cümle söyledim, neler demişim allahu âlem... Yok tamam bunlara ben de katılıyorum hocam. Deliyiz de, bundan delirmedik çok şükür :)

Hac - 40 tamamdır.

Mahşer abin olanı inceler olması istenileni değil.
Bunun üzerinde düşünücem... ::)

Bütün kutsal kitaplar 4 üde Gökler üstü olduğu için kutsaldır hiçbirinin birinden üstünlüğü olamaz hatta peygamberlerin bile birbirlerinden üstünlüğü yoktur.bu Kuranda ap açık yazar. Her kitap bir öncekinin tastik eder.Kuran bunların sonuncusudur ve dolayısı ile rehber olma özelliği ondadır.yani denilirki insan oğlu rotanızı bu kitaba göre ayarlayın.
BAKARA 3-4
BAKARA 41
BAKARA 135-136 (yalnız şok olma)
''Bütün peygamberlere Rablerinden ne verildiyse hepsine iman ettik!'' Tamam ama benim anlatmak istediğim şeyi yukarda söyledim. ''Tasdik edici olarak indirdiğim Kurana iman edin'' diyor 41de.
Peygamberlerin üstünlüğünün olmamasına cevap bulamadım ayetlerden. Direk karşı çıkıyorum buna. Yüce bir ahlak üzere gönderilen Efendimiz... ki etmeyin hocam. Bir tutamam diğer peygamberlerle.

Hadisleri % 100 doğrudur diye bilirmisin?
"Tahrif varsa niyet aranmaz" sakın deme bana ameller niyetlere göredir yemem. Ayet dururken hadisden yahut öbür fıkıh vs.. den destur almakta neyin nesi?
Her yerde de ameller niyetlere göredir denmez elbet. "Tahrif varsa niyet aranmaz" Güzeldi.
%1oo doğrudur diyemem ama Efendimiz söyledi diye gelen bir rivayeti (hadi gerçekten Efendimiz sölediyse) sahih değil diye alıp atamam ki. Kutsi hadislere ne diyeceksiniz? (Kafama soru işretleri bırkatınız, öğüt de demek istemiyorum. Daha başka bir şey bulmalı)
Ayet dururken başka şeylere bakılmaz dedik, tamam. O zaman neden o dallar çıktı ki ortaya? Baki hocam bilir belki,(Örnek bilemedim) bazı konularda ayetlerden hüküm çıkaramayıp hadise başvurmaz mıyız? Onu geçtim, içtihad nerden çıktı o zaman?

(Bu yazıyı okuyup Konuyu hadis savunuculuğu veyahut yericiliği şeklinde zemine indirmeye çalışanla işim olmaz yani benim müslümanlığımı tartışmayın haseten rica ediyorum)
Estağ. hocam. Ne haddime.
Sınavda kafam epey şişmişti. Böyle konular kafamı toparlıyor aslında. Dil beni çok yoruyor.
Hocam vakit ayırdığınız için gerçekten teşekkür ederim.

El Cezire de ne yazıyordu, ''khliykuu meânaa'' :D
 

Mahşer

 
Katılım
20 Nis 2008
Ynt: Mahşer hocaaaam :)

Göz nurum bakii en son cümlene yürekten Elhamdrullah. ve senin İslami İlim heyben daha dolu buyurki anlayayım söyleki İnanayım (nabal vebal taksimi Allahındır)

Ulül azm Hz Musa içinde geçerli biliyorsun ve dahi Hz.Davut
Resulullah?
Habibullah?
Ruhüllah?
Halilullah?
Kelamullah?

kimlerin sıfatıdır? biliyorsun
ve - ...hiç birinin arasında fark gözetmemek...- neye işaret etti sence?(samimi bir soru)
(ben fark aramamk gerekliliğini anladım...)

elbette üstlerine verilen görev bakımından üstünleri vardır ve görev ağır gelince vaz caymak fikrine kapılanlarıda.
Allah adaleti bakımından üstünlük alçaklık tanzim edilebilir.
şunu diye bilirmisiniz
Hz Musa Üstündü Hz Harun Alçak?
diyemeyiz vazife farklı değilmi?

Hz Peygamber daha zoru üstlendi sonuncusuydu ve bu işi başarmalıydı ,boşuna uykuları kaçmıyordu Mübareğin değilmi?

Üstünlük tabirim belki anlaşılmıştır.
ve (Bakara 253 ) Kuran demişse tartı(şa)mam.

Evet hadis ilmine itimadım kalmadı (bu benim görüşüm)

Ki böyle bir ilme ihtiyaç varmıydı? tartışılır

incinin dediği şu içtihat mevzuu kimle başlamıştır? ve birilerinin idda ettiği gibi "İçtihat kapısı kapanmıştır" halt etmesi kime ve neye göredir? kapıyı kim açtı? kimden destur aldı?Kim kapattı?
(amman saidi nursi deme, yüzüne bakmam) :p

ve yine incinin dediği

Ap açık gelen Kurandan hüküm çıkaramayıp hadise yönelmek düpedüz tahrifin kapısını açmaktır.

Efendimiz söyledi diye gelen bir rivayeti (hadi gerçekten Efendimiz sölediyse) sahih değil diye alıp atamam ki. Kutsi hadislere ne diyeceksiniz?


Kutsi hadis ne? ??? Gayri bir yerde kuranmı yazıldı? ozaman
Kuranda yazmayan hiçbirşey beni bağlamaz. İsterse Peygamber demiş gibi gösterilsin -Zatı Böyle birşey diyemez ama- demiş(miş) denilsin meshul değilim.

Kusura bakma kulyazması bir vesikada hele tahrifi sözkonusu ise kesin Kurana başvurulur siz buna ki bende evelce buna fıkıh diyordum:p
ve bu işte hatır gönül aranmaz Ayet inkar ediliyorsa edeyimmi:p (içtihat deme bana kan beynime sıçrıyor) diyorlarki adamlar ilim adamıymış ve içtihat yaparlarmışmış biz neyiz? Bu ilim her ne ise hiçmi nasiplenmedik?Hiçmi iki kelam hakkım yok? Rabbimin vaadi var İlim isteyene veriyo biz az mı istiyoz? yada bizdeki azmı? çok mu? hiç mi?


Şimdi İmanımız pamuk ipliğinde zaten tutup tek tek Buhari (hazretleri efendi zatı şahaneleri)nin kitabundan tektek hadisleri incelemeye kalkmayalım bunu yaparsak iyi bir yere varmayız
çok genç arkadaş var onların işi bunları zamanla öğrenmek.

İnci,evela dikeyleri yatay etsin yada edebilecek enerjiyi hissetsin diye acık hüsnü yare dokundum.
felsefe ve İslam ilimlerini birlikte götürmek ve inkişaf etmek istediği için yani -razı-
olduğu içindi.

olmak gerek
cesur; ama doğruyu kabullenen
olmak gerek
cahil ; her yeni kitap karşısında
olmak gerek
sabırlı; anlmak ve anlatmak için
Çünki Rabbül Alemin İnsana önce KURAN ı öğretti ve sonra BEYAN ı verdi.
....

evet Dogmatik bir olgu olarak din, kuralları değişmeyen ve değişemeyecek olan bir öğretiler bütünüdür. İster gökler üstü ister toprak üstü olsun inanılan şey din adına ise mutlak bir kontrol mekanızması vardır ve mu mekanizma breyin inkişafına meylettikçe o bireyde otokontrol başlar buna babam "vicdan" diyor annemse "yazıktır oğlum".
bazen ayıplanma korkusu ile karıştırdığımız ahlak bambaşka bir şey bu -kendine yakıştıramamak- gibi bişiey

velevki orgazm veaya esrar ayinleri yapan bir dinde ahlak aramak benim penceremden (butoprakların hamurundan bir adam bakışı) ile zor be cause this is must be by yourself and this is must be in special life. orgazm ahlaksızlıktır demiyorum bundan elalleme ne? bunu diyorum.
esrara gelince,esrar çekmeden de beynimiz uyuşturan din adamları yeter de artar bile:p

bana determinizm hakkında bişeyler söylermisin yada araştırırmısın?
 

Hikmet

Terliklerimle...
Katılım
16 Eyl 2009
Ynt: Mahşer hocaaaam :)

Hocam, iyi güzel diyorsunuzda, ben şimdi size doğrusunuz diyemem ki. Hadisi kaldırıp atamam. Direk itibar etmiyorum da diyemem. Yani ben şimdiye kadar bir şeler öğrenmişim, siz bu söylediklerinizle hepsini yıkmamı istiyorsunuz. İçtihad (kızmayın), kutsi hadis, fıkıh... Ben bunların dersini görmüşüm/göreceğim. O zaman bu okulu niye okuyorum ki?
Dogma meselesine geçmeyelim hocam nolur. Bu hafta sınav haftam. Sinir ediyolar beni. Determizm'e de haftaya bakayım mı? Akşam yine bir okuyayım yazdıklarınızı. Baki hocam da bir şeyler söylesin...
Sabah sabah beynimi kazan ettiniz hocam yaw. :p

olmak gerek
cesur; ama doğruyu kabullenen
olmak gerek
cahil ; her yeni kitap karşısında
olmak gerek
sabırlı; anlmak ve anlatmak için
Çünki Rabbül Alemin İnsana önce KURAN ı öğretti ve sonra BEYAN ı verdi
Tamam anladım.