Orhan Pamuk & Postmodernizm...

Katılım
30 Tem 2006
#1
Orhan Pamuk ve postmodernizm hakkındaki düşünceleriniz?...

Not: Benim için önemli...

Not 2: Sihirli kelimeler: Lütfen, bi' zahmet...
 
D

divitDEDE

#4
Estağfirullah.Sizi aramızda görmekten gerçekten memnun olduk.Fakat anlatmak istediğim şu idi:

Sizce de biraz bu mesajdaki uslubunuzda bir abartılık yok mu?
 
Katılım
2 Tem 2006
#5
Sitenin anketler bölümünde yer alan konulardan birisi de Orhan Pamuk'un batıdan aldığı ödülleri hak edip etmemesiydi. Oraya bir gönderim olmuştu. Buraya aynen aktarıyorum.

"Eğer Orhan Pamuk Ermeni meselesiyle ilgili böyle bir çıkış yapmasaydı Avrupa'dan ödül alabilir ve destek bulabilir miydi? Sanmıyorum.

Eğer Orhan Pamuk Ermeni meselesiyle ilgili böyle bir çıkış yapmasaydı bu kadar olumsuz değerlendirilir miydi? Sanmıyorum.

Orhan Pamuk'un yaptığını tasvip etmiyorum elbette, ama bir yazar olarak bence başarılıdır. Beyaz Kale,Benim Adım Kırmızı vb kitapları zevkle okunan kurgu açısından son derece başarılı eserlerdir "

Konunun postmodernizm kısmıyla ilgili nasıl bir değerlendirme yapılması istendiğini anlayamadım. Orhan Pamuk'un postmedernizmle alakası mı değerlendirilecek yoksa başlı başına postmodenizm hakkında bizim görüşlerimiz mi ?...

( Emir kipiyle cümleler kurmak özellikle böylesi salt yazıdan ibaret olan ortamlarda yanlış anlamalara mahal vermektedir. Not kısmı benim için yeterliydi ama yine de yanlış anlama ihtimalini ortdan kaldırmak için emir kipleriyle cümle kuruluşlarından imtina etmekte yarar var kanaatindeyim)
saygılar
 
Katılım
30 Tem 2006
#6
1979 Milliyet Roman Yarışması Ödülü romanı Karanlık ve Işık için. (iki yazarlı)
1983 Orhan Kemal Roman Ödülü romanı Cevdet Bey ve Oğulları için.
1984 Madarali Roman Ödülü romanı Sessiz Ev için.
1990 Independent Yabancı Roman Ödülü (Birleşik Krallık) romanı Beyaz Kale için.
1991 Prix de la Découverte Européene (Fransa) Sessiz Ev romanın Fransızca çevirisi nedeniyle.
1991 Antalya Altın Portakal film festivali en iyi senaryo Gizli Yüz
2002 Prix du Meilleur Livre Etranger (Fransa) romanı Benim Adım Kırmızı için.
2003 Premio rinzane Cavour (İtalya) romanı Benim Adım Kırmızı için.

Yukarıdakiler o sözü söylemeden önce kazandığı ödüller. Aşağıdakiler ise o sözden sonrakileri:

2005 Alman Kitap Sanatı'nın Barış Ödülü (Almanya)
2005 Prix Medicis Etranger (Fransa) romanı Kar için

Ve en nihayetinde 2005 Nobel Edebiyat Ödülü: O sözü söylediği için alamadığı ve ödülün sahibi Harold Pinter'ın ödülü aldıktan sonra "Nobel'i ben değil, Orhan Pamuk hak etmişti." dediği, dünyanın en prestijli ödülü...

Bu arada postmodernizmi edebiyat çerçevesi içerisinde isterseniz Orhan Pamuk'a koşut, isterseniz tek başına ya da öteki postmodernist yazarlar çerçevesinde değerlendirebilirsiniz.

Ve son olarak ilk mesajı gönderirken kimseye emir vermek gibi bi' niyetimin olmadığını bilin isterim. Haddimi aşmamam gerektiğinin farkındayım, düzelttim mesajı, bakabilirsiniz isterseniz. Özür dilerim...
 
Katılım
2 Tem 2006
#7
Bu anket sorusuna cevap verirken konunun gündem teşkil ettiği nobel ödülü için "sanmıyorum" ifadesini kullanmıştım. Ama hemen açıkça belirteyim ki yukarıda saydığınız ödülleri aldığını bilmiyordum. Sadece kulaktan dolma bilgilerle batı tarafından da takdir edilen ve bazı ödüller almış olan birkaçTürk yazarlardan birisi olduğunu biliyordum. Sizin verdiğiniz bilgilerle ayrıntılı bir şekilde öğrenmiş de oldum. Bunun için de ayrıca teşekkürler.

Kişisel kanaat olarak ise zaten başarılı bulduğumu ifade etmiştim. Ancak Orhan Pamuk'un neden batı tarafından bu derece önemli bir yazar olarak kabul edildiğine dair farklı komplo teorileri üretildiği de bir gerçektir. Bunların gerçekliği ise elbette tartışılır. Bu teorilerin içinde yer alan birisi olmamama rağmen düşünmek de gerekir. Türk tarihine yönelik olumsuz düşünceleri yerine tarihimizi yücelten ve Türklüğü vurgulayan bir fikriyata sahip olsaydı da bu kadar tutulur muydu batı tarafından? İşte bu noktada "sanmıyorum" .
saygılar
 
Katılım
30 Tem 2006
#8
Batının takdir ettiği yazar, düşünür, aydın ya da entellektüel profili de tam olarak bu işte: Ülkesinde vatan haini olarak ilan edilme tehlikesine rağmen objektif, kendince inandığı ya da savunduğu fikirlere sahip çıkmayı bilen ve bunları yaparken de sanatçı kimliğini ve duruşunu koruyan bir görüntü arz etmek...

Yoksa batı sizin dediğniz gibi ülkesine muhalif bi' tutum sergileyen yazarlara değer verip, ödüllerini onlara vermiş olsaydı, bugün verdiği ödülleri Orhan Pamuk'a değil, son romanı "Baba ve Piç"te Ermeni tehcirini resmen kabul eden ve romandaki bazı sözler yüzünden hakkında "Türklüğü aşağılamaktan" dava açılan Elif Şafak'a verirdi...
 
Katılım
2 Tem 2006
#9
Her şeyden önce bu sizin takdiriniz. Siz batının bu kadar objektif değerlendirmeler yapabiliyor olduğuna inanabilirsiniz ancak daha önceki gönderimde de belirttiğim gibi bunun aksi yönde düşünen nice insanımız var. Oktay Sinanoğlu'nun bu konuya dair yorumlarını biliyorsunuzdur. Haklı yanlarının çok olduğuna inanıyorum. Türk'ün Türk'ten başka dostu yoktur tarzında bir anlayışı sert bulmama rağmen tarihi süreç içerinde Türk düşmanlığının ne derece gelişmiş olduğu da bir gerçektir. Bunun edebiyata ya da sanata etkisinin olmaması bence düşünülemez.

Bu ülkede "kendince inandığı ya da savunduğu fikirlere sahip çıkan nice aydınlar" yetişti ve onlar bu uğurda çok şeylerini fada ettiler. Benim nazarımda hepsinin kendince özel yeri vardır sırf bir ülküye kendini adayabildikleri için. Ama bunca insan içinde kaç tanesi batının takdirini kazandı? Bir istatistiğini tutmadığım rakamlarla konuşamam elbette ama şuna inanıyorum ki "milliyetçi ve inançlı" birisi batının takdirini tarihine ve devletine karşı olanlara göre daha az kazanır.

Elif Şafak konusuna gelince, o roman yayımlanmaya başlayalı çok zaman olmadı. Kitabı okumadığım için bilemiyorum çok kaliteli mi değil mi? Ayrıca şu da var batının takdiri için sadece devletine ya da tarihine karşı olmak yeterli olmaz. Dil, kurgu vb şeyler de şart elbette. Elif Şafak'ın Zaman'da bir röportajı var. Orada Orhan Pamuk ve diğer konulara dair görüşleri yer alıyor. Aşağıdaki linkte mevcut:

http://www.zaman.com.tr/?bl=kultursanat&trh=20050903&hn=206999

KOnuyu uzatmak gereksiz sanırım bu noktada. Siz batının objektifliğine inanabilirsiniz ama ben kesinlikle inanmıyorum. Orhan Pamuk'un aldığı ödülleri tamamıyle haksız ve kendisini başarısız bir yazar olarak göstermek istemediğimi bir kez daha yineleyerek yazımı bitireyim.

saygılar
 
Katılım
17 Mar 2007
#10
Ynt: Orhan Pamuk & Postmodernizm...

Paul Auster'in bu ödüle layık olduğu söyleniyor...Ne kadar doğru ne kadar yanlış tartışılır...Ama siyasetçi değil de edebiyatçı olarak bakacak olursak duruma "estetik mesafesi uzak" olan bir yazar Orhan Pamuk...Kitaplarını beğenerek okusam da, eksikleri yadsınamaz..Bu da şüphesiz, soru işaretlerini doğuruyor...
 
Z

zeymak

#11
Ynt: Orhan Pamuk & Postmodernizm...

Orhan Pamuk mu? o da kim?!!! :p
Arkadaşım bu memleketin ekmeğini yiyip,bizi sırtımızdan vuranların bırak eserini almayı insan yerine koyup tanımayız bile!yok aydınmış,entellektüelmiş bırakın Allah aşkına onu yazar sıfatıyla anmak yazarlara yapılan en büyük saygısızlıktır!kendisi bir amerika+ermeni uşağıdır!yani konuşmaya değmez bile! :mad:

Gerçi Siirsel arkadaş usulünce herşeyi anlatmış ama içimde kalmasın istedim.
 
Katılım
11 Eki 2006
#12
Ynt: Orhan Pamuk & Postmodernizm...

Çok merak ediyorum acaba Orhan Pamuk herhangi bir doğu ülkesinden edebiyat alanınında ödül almış mı? Yoksa onun büyük başarısını! sadece batılılar mı göüyor.
 
Katılım
21 Şub 2007
#13
Ynt: Orhan Pamuk & Postmodernizm...

bir yazar olarak orhan pamuk hakkındaki görüşüm kesinlikle "sıkıcı" olduğudur. Öte taraftan insani milli yönlerden değerlendirme yapmak için vakit harcamayacağım ; bakınız "zeymak arkadaşımın yazısı!!!"
 
K

kurşuni

#14
Ynt: Orhan Pamuk & Postmodernizm...

Orhan Pamuk....Her yazarı okudum hemde ne siyasi görüşünü ne dini görüşünü nede kişisel yaşantısını göz önüne alarak.Hayatımda yarım kalan tek bir kitap vardır oda kar romanıdır Orhan Pamugun kötü demiyorum ama akıcı değil bana beni hissettirmiyor.Ha tabiki TÜRKlüğe ettiği hakaretten sonrada siyasi görüşünün haddini aştığını da düşünmüyor değilim her ne kadar siyaset umrumda olmasada...
 
Katılım
8 Ağu 2007
#15
Ynt: Orhan Pamuk & Postmodernizm...

bir yazar olarak orhan pamuk hakkındaki görüşüm kesinlikle "sıkıcı" olduğudur. Öte taraftan insani milli yönlerden değerlendirme yapmak için vakit harcamayacağım ; bakınız "zeymak arkadaşımın yazısı!!!"
harfine dokunmadan katılıyorum...
 
Katılım
16 Eyl 2007
#16
Ynt: Orhan Pamuk & Postmodernizm...

Ben de zeymak arkadaşıma kesinlikle katılıyorum.Bu memlekete onun gibi uşaklar değil gerçek yazarlar lazımdır vesselam.Selametle...
 
S

SERTER

#18
Ynt: Orhan Pamuk & Postmodernizm...

biz daha çok ona
Amerikan Pamuğu diyoruz
o lafı söylemeden aldığı ödüller varya bi araştır başındakiler kimlermiş
ABD-cıa başkanlar
ABD-iç işleri başkanlığı vs...
neden hala onun yazar olduğunu zannediyorsunuz şaşıyorum
ve benim adım kırmızının fikir ve tex babası kim olduğunu hepimiz biliyo
 
S

SERTER

#19
Ynt: Orhan Pamuk & Postmodernizm...

şu ayndaki resimde ihtiyar köylüyü pür dikkat dinleyen adamı tanıyosunuz dimi.
işte onlar aslında bu adamı hiç sevmez
susss aramızda kalsın:)
 
Katılım
24 Eyl 2007
#20
Ynt: Orhan Pamuk & Postmodernizm...

tam anlamıyla bir sabatayist'tir kendisi...çok konuşulmaya değemez ama çıkardığı tartışamaları beyin yıkanmasına engel olunmalıdır...
 

Giriş yap