Sosyal Bilim-Din İlişkisi

Mahşer

Dîvân Üyesi
Ynt: Sosyal Bilim-Din İlişkisi

Toplum böyle bişiy ferahsan önce var olan gitmesin diye mücadele eder sonra "yeni" geleni benimser sonra onunda gitmemsi için mücadele eder ,yani "yeni" gelmesin diye döktüğü kan "yeni" gitmesin diyede dökülür........

kan akar değişen tarihitir sepepler aynıdır
 

ferahsan

Dîvân Üyesi
Ynt: Sosyal Bilim-Din İlişkisi

Güzel tuttum bunu ;)
Topluma geldik yine biraz daha kurcalayalım bari; içten dönüşüm dıştan dönüştürme meseleleri var ya onları nasıl ele alalım bu durumda?

PS; girdiğimiz hiçbir konunun fundamentali kalmıyor :D
 

ferahsan

Dîvân Üyesi
Ynt: Sosyal Bilim-Din İlişkisi

ferahsan' Alıntı:
Topluma geldik yine biraz daha kurcalayalım bari; içten dönüşüm dıştan dönüştürme meseleleri var ya onları nasıl ele alalım bu durumda?
Bu durum derken filme endeksli düşündüm; İspanyol halk; engizisyon, Fransa, İngiltere bir yerlerde sürekli bir değişim..
 

ferahsan

Dîvân Üyesi
Ynt: Sosyal Bilim-Din İlişkisi

İspanyol toplumunun geçirdiği değişim; engizisyonu tekrar gündeme getiren o rahip, Fransa sonrası döneminde ise gelip Napolyon yönetimini yücelten bir konuşma yapıyor ve yanlış hatırlamıyorsam alkışlanıyor. Oysa Fransız askerlerinin ülkeye girmesiyle bir nevi dayatma şeklinde gerçekleşen bir değişim; halkın kendisi gerçekleştirmediği halde benimseniyor? Sonra İngilizler geliyor bu kez tekrar kilise faaliyete geçiyor. Belki kilise yönetiminin benimsenmesine dair fazla bir vurgu yok emin değilim. Ama çok da uzun olmayan bir sürede bir toplumun birbirinden bu kadar zıt yönetimleri benimsemesinden söz edilebilir mi? Sonuçta değişim için uzun bir sosyal süreçten bahsediyoruz vs. :-\ Toplumun mücadelesinden söz etmişsin ya ona binaen..
 

mehmetaluc

Dîvân Üyesi
Konunun zahiri yönü varken birde zahiri olmayan yönüyle mi açılsak açıklasak diyeyim bende söze gireyim.
[automerge]1595072427[/automerge]
İşte al sana bir tezat yani tutarsızlık manasızlık, zahiri olmayanı bilinmeyeni Allah bildirmeyince nasıl bileceğiz?Bu arada tezata parmak basmış olduk.
 
Son düzenleme:

mehmetaluc

Dîvân Üyesi
1595179891535.png



Günümüzde iletişim olsun teknoloji olsun buna ayak uydurarak sığdırarak anında değişen bu gelişime ayak uydurmak zorundaymış savıyla, toplumlar buna paralel olarak hızlı değişim süreçleri geçirmektedir yaşamaktadır. Bu süreçlerden insan haliyle, toplumdan bireyden kendinden kutsal olan değerlerden uzaklaşarak ve sonunda yalnızlığının ister istemez farkına vararak ani dönüş yoluna girerek tek çaresinin kutsal olan dine İslam’a dönüş olduğunun çok şükür farkına vararak, dönüş yoluna çıkmaya çalışmaktadır. A veya B toplumu oluşumu deyin din yanında dine hasreti gösterecek büyük değişimlerle bunu fark ettirecek, gösterecek ayrımsal eğilimleri yok edecek çaba sarf ederek bunun yanlışlığını tezatını-nereden bakarsan bak tutarsızlığını- gösterecek bu ayrımsal yoldan döndürerek dönüş yolunda kutsal değerleri hatırlatacak, döndürecek ilgi de artışı sağlamak aşılamak elzemdir-gerekli olanı sağlamak- söz konusudur.



Dinimizin bize kazandırdıklarıyla biz Müslümanlar akıllarını adaletli olarak özgürce -yaratana teslim olarak- kullanırken, iradeleriyle duruşlarıyla onları bu yoldan ayıran paralel ayrıştıran yolları anında kapatarak yoldaki ayrılmaların önüne geçmiştir. Müslümanlar, mevcut bütün medeniyetlerle yakın temasa geçmişler, bütün medeniyetlerin birikimlerinden yararlanmasını bilmişler onları kutsal olan yollardan ayıranları aradan atarak, zenginliklerine zenginlik katarak gönüller kazanmıştır.



Mehmet Aluç
 
Son düzenleme:

Mahşer

Dîvân Üyesi
Konunun zahiri yönü varken birde zahiri olmayan yönüyle mi açılsak açıklasak diyeyim bende söze gireyim.
[automerge]1595072427[/automerge]
İşte al sana bir tezat yani tutarsızlık manasızlık, zahiri olmayanı bilinmeyeni Allah bildirmeyince nasıl bileceğiz?Bu arada tezata parmak basmış olduk.
Ben bu cevabınızı görmezden geliyorum ama alıntı yaparak görmüş oluyorum. Bu bir tezat değildir... mizahtır... Tezatın neliğini bilelim önce ... plizzz
 

Bu içeriği görüntüleyen kullanıcılar (Kullanıcı: 0, Ziyaretçi: 1)

Üst Alt