Tasavvuf ve sen!!

Katılım
26 Nis 2007
#1
Tasavvuf bölümünde hep alıntılara yer verdik, bilgilendik.. Oysa tasavvufla ilgili kendi düşüncelerimizden hiç söz etmedik.. Tasavvuf size göre nedir? Yarar ve zararları nelerdir? Ve benim için en önemlisi; gerekli midir?
 
G

gülücüğüm

#2
Ynt: Tasavvuf ve sen!!

ferahsan' Alıntı:
Tasavvuf bölümünde hep alıntılara yer verdik, bilgilendik.. Oysa tasavvufla ilgili kendi düşüncelerimizden hiç söz etmedik.. Tasavvuf size göre nedir? Yarar ve zararları nelerdir? Ve benim için en önemlisi; gerekli midir?
yaw sen de taktın bu gerekli mi işine?
eğitime de yaz nolur:)

tasavvufta kalem oynatamam şuan biraz zaman
bu aralar malum bütün kalemlerim kırık..
 
Katılım
26 Nis 2007
#3
Ynt: Tasavvuf ve sen!!

gülücüğüm' Alıntı:
yaw sen de taktın bu gerekli mi işine?
eğitime de yaz nolur:)
Senin bölümün senden çok yazıyorum. insaf ya hu ;) Tabiki gerekli mi diye soracağım gereksizse eğer ne işim var benim onunla ;)
 

Dil-şâd

Benim tedbirim, Sen'in takdirinden küçüktür.
Katılım
11 Eyl 2006
#4
Ynt: Tasavvuf ve sen!!

Bence tasavvuf Allah'a daha yakın olabilmenin en kestirme yoludur. Nefsin köleliğini yapmaktan kurtulmak ancak bu yolla mümkün olabilir. İnsan onun varlığını ve aşkını iliklerine kadar hissedebildikten sonra başka neye ihtiyaç duyabilirki? Gerekli midir sorusuna gelince: Tabiki gereklidir. Zavallı diye adlandırabileceğimiz bir takım insanlar ruhlarını mutlu edebilmenin yollarını bazı uzak doğu felsefelerinde arıyorlar. Tasavvuftan haberdar olsalar (olsak) hiç bunlara gerek kalır mıydı?
 
Katılım
27 Ara 2005
#5
Ynt: Tasavvuf ve sen!!

Tasavvuf, O'na erişmek adına O'nunla hemdem olmak adına çıkılan yolda yapılanlardır.Tasavvuf hakkında aklımda birtakım soru işaretleri olduğunu söylemiştim, sanırım "enel hâk" konusunda bunları dile getirmiştim.
 
S

SERTER

#6
Ynt: Tasavvuf ve sen!!

enel hak nedir sizce neden islamı bilen bir adam ben Allahım desin.
hallaç yandımı sizce cehennnemde
 
Katılım
27 Ara 2005
#7
Ynt: Tasavvuf ve sen!!

SERTER' Alıntı:
enel hak nedir sizce neden islamı bilen bir adam ben Allahım desin.
hallaç yandımı sizce cehennnemde
Şu bağlantıda bu konuda konuşmuştuk:

http://www.edebiyatturkiye.com/forum/index.php?topic=1870.0
 
Katılım
10 Ağu 2007
#8
Ynt: Tasavvuf ve sen!!

TASAVVUF NEDİR?



“Behâeddîn Buhârî”, çok büyük bir velîydi.

Söz ve nasîhatleri, pek çok fâideliydi.



Buyurdu ki: ("Tıp ilmi", bedenin sağlığına,

Bakıp çâre bulursa, dert ve hastalığına,



Bunun gibi, "Ahlâk" ve "Tasavvuf ilmi" dahî,

Kalbin hastalığını eder teşhîs, tedâvî.



Eğer tutulmuş ise, kalp Allahtan gayriye,

O kalp "hasta" demektir, muhtâçtır tedâvîye.



Her işi, “Allah için” yapmalı ki her insan,

İşte bu “İhlâs”ı da, tasavvuftur sağlıyan.



İyi, güzel iş yapıp, kötülük yapmamayı,

Te'mînde, "tasavvuf"un büyüktür yine payı.



Dînin temeli üçtür, ilim, amel ve ihlâs,

Üçüncüyü, insana, tasavvuf sağlar esas.



Ve hattâ tasavvufun, gâyesi iki şeydir.

Birincisi odur ki, "Îmân vicdânîleşir".



Yâni insan, dînine sarılır tam ihlâsla.

Îmânı, şüphelerden bir zarar görmez aslâ.



Akıl ve delîl ile ve isbât edilerek,

Elde edilen îmân, böyle kavî olmaz pek.



Nitekim buyurdu ki, Kur'ânda cenâb-ı Hak:

(Îmânın sağlamlığı, zikr ile olur ancak.)



Buradaki zikir'den murat da, bir kişinin,

Her şeyi yapmasıdır, sâdece "Allah" için.



Şudur ki tasavvufun ikinci gâyesi de:

"Seve seve" yapılır emirlerin hepsi de.



Nefisten hâsıl olan tembellik ve atâlet,

Giderek, kolaylıkla yapılır her ibâdet.



Hem ayrıca haramlar, "İğrenç" ve "Çirkin" gelir.

En ufak günâhtan da, kolayca el çekilir.



Yâni islâmiyyetin emrettiği hususlar,

Kolaylıkla yapılıp, gider bütün zorluklar.



Yine, dinde ne kadar var ise fısk-ı fücûr,

Herbirine, bir "nefret", "soğukluk" hâsıl olur.



Velhâsıl tâatlerin tatlı, iyi gelmesi,

Ve kolayca yapılıp, güç ve zor gelmemesi,



Bütün günâhların da, aksine fenâ, çirkin,

Gelerek, kolaylıkla bunlardan kaçmak için,



"Tasavvuf", yâni "Ahlâk bilgisi" lâzım gelir.

Bu ikisinden başka bir şey için değildir.



Emirlere sarılıp, hiç günâh işlememek,

En büyük "Kerâmet"tir, hem bunda sebât etmek.



Zâten bu iki husus yapılmazsa ihlâsla,

Nefsin yola gelmesi, hiç mümkün olmaz aslâ.



Önce, doğru bir "Îmân", sonra sâlih bir "Amel".

İşte bu ikisidir islâmda asıl temel.



Dînin üçüncü kısmı olan “İhlâs”ı da hem,

Kazanmak iyiyse de, değildir şart ve elzem

(Abdüllatif Uyan/Menkıbeler)
 

Giriş yap